Frispel

sedan 2001

De största flipper-kickarna

LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Fin "kick" där 3G! :-)

När nu denna tråd tas upp igen måste jag ju ta upp att jag tycker faktiskt det är en ganska skön kick att dra igång 3x Lightning Lamp med maxat lampvärde. När man sen får in en "sån där träff", där lampan snurrar uppåt 15 varv, då får i alla fall jag en grym kick...


Megahit

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
  • Stad: Bålsta
« Senast ändrad: september 24, 2014, 02:45:06 av Megahit »


s.w

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 418
    • Visa profil
  • Stad: Frösön
Har börjat komma överens med mitt Judge Dredd nu. Första tiden tyckte jag att Battle Tank-modet var trist och besvärligt men nu sitter den. Träning ger resultat kan man lungt påstå.

Jag håller kulan på vänster flipp, startar Battle Tank-modet i Sniper Tower och får tillbaka kulan till vänster flipp, skickar upp kulan i Stake Out-rampen och får ned den på höger flipp, pangar upp den i vänster loop (första skadan på tanken) och håller uppe den övre högra flippern så att kulan tar ett varv i small loop för att när farten avtar på andra varvet pricka Top Ramp (andra skadan på tanken). Sen avslutar jag med en big loop från övre vänstra flippern och håller kvar den i utfällt läge så att kulan lungt träffar dom tre stand up-targetsen och faller ned mot den vänstra flippern igen tar jag fångar in den. Dredd to Control, Battle Tank Destroyed!

Det var en härlig känsla att först planera och sedan genoföra det. Tycker att det är hyfsat flyt i den här "combon" även om farten inte blir jättehög.

Tidsrymden uppskattar jag till 8-10 sekunder ungefär.

Finns det andra lika långa kombinationer?

Picard verkar vara omtyckt, hur gör man en sådan?

/s.w


Methylene

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Super Payday på Roadshow e rätt saftig tycke jag, spelplanen svartnar ner lagomt =) He he:-P


HasseC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 283
    • Visa profil
  • Stad: Nyköping
Jag lyfter en gammal tråd för jag har precis haft mitt livs största flipper-kick.

Lyckades precis få min första LITZ. Tog den på andra kulan. Behöver jag säga att pulsen steg något?
Efter LITZ gick två extrabollar den tredje kulan åt rätt snabbt...men det gör inget nu.
Kommer jag fortfarande uppskatta mitt TZ eller blir jag tvungen att byta spel nu?

/Hasse


PAG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 480
    • Visa profil
  • Stad: Rottne
Nä nu ska du slå rekord. MCR hade 7 LITZ under sin rekordrunda enligt high-score-listan


HasseC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 283
    • Visa profil
  • Stad: Nyköping
Det dröjde inte länge förrän man stod där igen! Måste träna Dead End-shots. Var tvungen att sluta nu för att inte störa grannarna efter 22.
Känns skönt att ha klarat LITZ:en för nu kan jag sluta jaga panels och koncentrera mig på djup och poäng.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
LOTR har ju hur många sköna grejer som helst, förutom "there and back again" som alltid är trevlig med sin trallvänliga musik så finns ju Valinor sp klart, men även en drös med underbara småsaker: triple-jackpot-seven*4, skrämma upp return-of-the-king jacken till typ 10x, "you shall not pass", eller bara det sköna "suuuuper jackpot muahahahaha".

Fast skönaste kicken vore nog SDMEWM på TSPP, men fan vet om man nånsin får uppleva den...


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
WW har ju tidigare varit uppe men Vacation Jackpot nämndes inte. Den är grymt skön när den börjar. Betänk även att den är från 1992...

Vad står SMWEDNEMEMSDNDNDEMNE för?

EDIT: Såg att Vacation Jackpot var nämnd i första svaret. (Det första man blir blind på är ögonen...)
I senare rom-version på WW är 5x scoring plus jackpot begränsad till 100M. Om det var L3, L4 eller L5 vet jag ej.
« Senast ändrad: februari 15, 2007, 08:22:40 av kniven »


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Citera
Vad står SMWEDNEMEMSDNDNDEMNE för?


hehe, jag antar att det är SDMEWM som avses, det står för super-duper-mega-extreme-wizard-mode, finalen på TSPP (Simpsons pinball party) och är allmänt betraktad som absolut svåraste modet att uppnå på nåt spel. När Keith Johnson programmerade det så hade han gett sig katten på att göra ett toksvårt spel regelmässigt så folk som klagade på för lätta spel skulle hålla käften...han lyckades med råge kan man säga :-D


Heffaklumpen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Nu är ju inte jag någon bra spelare på något sätt, men en enkel kick som jag fortfarande får rysningar av är en helt vanlig jackpot i TZ... den är SÅÅÅ grym men härligt ljud och skönt blinkande.

Första (och hittills enda) gången jag LiTZ'ade glömmer jag aldrig heller, jag sprang runt i lägenheten och skrek av lycka efteråt :-D

4-way combo och Doh' Frenzy på TSPP är också kul, men kanske inte så svårt.
Jag hyser inga som helst förhoppningar om att någonsin komma till SDMEWM, men visst vore det skoj...


REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Själv tycker jag att PUTSTBG på CC ger en skönt brutal kick
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


rockywuff

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 180
    • Visa profil
  • Stad: Haninge
Jag ger också min poäng till starten av Super Payday på Road Show. Animationen måste vara något av det roligaste som finns. :)


Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
edit
edit igen, då jag inte förklarade varför jag raderade mitt eget inlägg ;-)


Inte helt ovanligt från min sida då jag varit på fest och kommer hem för att kika på forumet, så blev det ett långt, sent mail. Vilket blev mer onyktert, djupt och analyserande än innehållsrikt. Dessutom så tycker jag att mitt tidigare inlägg i denna tråd håller måttet för vad jag tycker.

Det gick inte att rädda eller rätta till, så att ta bort hela inlägget var det bästa.
Nu blev bara det orsak till offtopic.

Raj,raj var ordet.
Sorry!

/Stefan
« Senast ändrad: februari 28, 2007, 10:52:22 av Pinballark »



Tags: