Frispel

sedan 2001

BBB

iceman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1200
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Se där, ett rykte om nytillverkning!!!? Då måste ju en beställning öras så att jag har något matchande till transliteboxen!!!

Kolla nyheterna på förstasidan!
:-D:-D:-D


Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Ja, häftigt, men jag blir ändå lite skeptisk.
Är inte själva grejen med BBB att det bara finns i 14 exemplar? Kommer inte all magin kring spelet försvinna nu? I och för sig är väl inte 100 spel så där överväldigande mycket, men ändå rätt mycket mer... Ska det inte vara ett sådant spel som man liksom aldrig kommer få spela?
Jag hade hellre sett att de tillverkade "Wizard Blocks" (WMS sista prototypspel). Enligt vad jag har förstått har denna Gene även rättigheterna till att tillverka Pinball2000-spel. Men det var kanske inte tillräckligt långt utvecklat än.
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Finns det någon chans att det kommer ett BBB till Sverige tro?


iceman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1200
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Det beror på om någon av oss beställer ett... Vad jag läst mimg till så kommer de att säljas direkt till slutkund. låt oss säga $4500 för spelet, $250 för frakten blir 38000 kronor före momsen... Ingen tull om vi får tro den jag talade med hos tullen.

Jag tror tyvärr inte att jag skrapar ihop de pengarna innan de eventuellt kommer ut... :(


Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Dessutom måste man betala in hälften i förväg.
Känns inte så lite osäkert...
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


LGO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
  • Stad: Umeå
Jag skulle tycka det var jättekul att få en chans att prova det, och samtidigt få knäppa de på näsan som suttit och tjuvhållit på de få exemplar som finns i hopp att priset ska gå upp och att spelen ska bli ännu mer rare.

38000 exkl moms för ett BBB new in box är ju ganska dyngvärt det. Helst med tanke på att utsugarpriserna på begagnatmarknaden för ett vanligt Medieval som de går 13 på dussinet av gärna kommer över 30000 (fast inkl moms).


Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord
Jag spelade på BBB i Chicago på Lördag! Den är kul! IPB fick massa nya beställningar nu i helgen och har då ca 60-70 totalt. Dom skickar ut brev till dom som skal ha om ca 3 veckor när dom är tilbaka från Texas. Det som är viktigt at förstå är at det inte finns någon risk! Alla pengar blir satt inn på en secure konto så dom som betalar får pengarna tilbaka om inte spelet blir produserat.

Om någon vill ha en BBB så måste man vara snabb! Vi kan formedla reservationen om någon vill ha. Vi skal inte ha någonting! Priset är $4500 och moms måste påräknas.

Ursäkta min Svorsk!
Ole
Flipperspill.com / P4P


iceman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1200
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Häftigt! Nu är det dags att spela hem en del pengar på expekt.com då för att finansiera köpet! :-P


Patrik

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 620
    • Visa profil
  • Stad: Landskrona
hmm...

Man kanske får sälja av lite spel, för att köpa ett BBB.

Det ser grymmt snyggt och coolt ut.


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Är lite allergisk mot den här typen av hysteri. Bara för att det är ovanligt ska det haussas upp till himlen.

Jag har, liksom dom flesta, aldrig spelat BBB. Har kört det i simulator och sett bilder av det. Visst, det är rätt snyggt. En kul ball-lock. Hyfsat ljud.

Men vafasen...såvitt jag kan se det så: "It´s just another pinballgame".


Sen tror jag att denne Cunningham kommer få det svårt att lyckas bygga ihop bra reproduktioner av spelen...


iceman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1200
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Jaha, oavsett hausse och ovanlighet eller om det är ett fräckt spel så kunde en glad amatör som jag inte motstå frestelsen att börja snickra lite på en inofficiell sida om spelet... Synpunkter, idéer mottages gärna!

Hoppas att några spel kommer till Europa och framförallt Sverige!

Tribute to Big Bang Bar pinball


iceman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1200
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Hmmm Är det ingen idé att posta på rec.games.pinball om en inofficiell BBB-sida då, med erfarenheterna från den riktigt proffsiga highscoresidan månne...?


Swann

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 143
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Spanade snabbt in din sida, kul!

Två kommentarer;

1. Det finns endast 13 exemplar, ett har brunnit ner (tillsammans med ett King Pin)

2. Vi tog en bild på BBB's ser.no. lapp på Expo. Nu vet jag inte hur pass lämpligt det är att publicera ägaren utan deras tillåtelse, men du kan ju skriva, 'known owner' :-) ;

 BIG BANG BAR
 MANUFACTURER: CAPCOM (R) COIN-OP, INC.
 MODEL NUMBER: BIG3003- US
 SERIAL NUMBER: 2002849
 ELECTRICAL INPUT RATINGS:
  VOLTS - 115VAC AMPS - 8.0A FREQ - 50/60HZ
 DATE OF MANUFACTURE: JUNE 1996
 SUITABLE FOR INDOOR USE ONLY
« Senast ändrad: oktober 27, 2004, 10:13:50 av Swann »


iceman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1200
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Tack, Swann! Pinball.org kommer att lista den som owners list! Jag har postat IPDB också så får vi se om de köper upplägget!

Mer kommentarer? Vad saknas? (förutom alla spel...)


Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Sådana här projekt är alltid kul. Vet själv många sätt att göra en snygg JY-sida på om jag bara fick tid över.

Kanske skulle du ha lite bilder på spelet? Såg en hel del lite ovanligare bilder cirkulara på RGP för ett tag sedan.

Här var de visst! Du kan ju kolla me rättighetsinnehavaren och se om u kan låna bilderna.
En annan sida som det nog kan vara bra att finnas med på är
pinlinks.org det är ju den sidan som IPDB länkar till hela tiden, och vill du få intesserade att besöka sidan så är det nog bra att finnas där.
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


Tags: