Frispel

sedan 2001

Flipper i Barcelona?

monstret

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Hallå!

Är det någon som vet något om hur flipperscenen ser ut i Barcelona (om det överhuvudtaget finns någon sådan där..)?


callebe

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ojdå. Jag trodde faktiskt att jag kunde kalla mig flippertok, men riktigt så tokig i flipper är jag inte så jag prioriterar flipper i en stad som Barcelona... Men det finns nån slags arkadhall på östra sidan av ramblan nån tredjedel från havet (kanske lite längre ner). Har ingen aning om de har flipper där överhuvudtaget men minns att det såg ut som en hyfsat stor arkad iaf. Man skulle kunna tänka sig att det finns nåt ute vid hamnen men jag minns inte att jag sett nåt.

Däremot vet jag att det finns ett riktigt bra fik/frukostställe/tapasställe som heter Cafe Moka en bit nerifrån Catalunya på ramblan.:-)


monstret

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Om planen var att stanna i Barcelona bara över en helg eller en vecka så hade jag nog struntat rätt ordentligt i huruvida det fanns flipper eller ej. Nu lutar det åt att jag ska stanna där i sex månader, och då blir det förstås lite viktigare. :)

Fick följande tips från en dansk:
Citera
Du skal kigge efter spillearkade ved navn New Park. Der ligger en ca 200 meter nede af Rambla på venstre hånd, hvor der står 4 Ausitn Powers i under etagen. Ved plaza Catalunya ligger der en tilstödende gade 'Carrier de Pelai' hvor der står 3 nye Playboy.
God fornöjelse!


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
4 AP var inte dåligt, det vore nästan värt att plåta :-D


callebe

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Sex månader?! Det låter ju tokbra! Grattis till dig. Då kan tillochmed jag förstå att man vill kolla upp flipper till den sista månaden, när man kollat färdigt på allt (vilket torde ta ungefär fem månader +- ett par timmar). ;)

Nämen, det låter ju som om dansken och jag pratar om samma ställe och då skulle jag i ditt läge lita mer på danskens vägbeskrivning än min. Men du lär å andra sidan inte missa den om du strosar längs ramblan och strosandet längs ramblan lär du inte missa om du så bara ska vara i Barcelona en dag. Det andra stället (eller står de bara på gatan?) vet jag inte nåt om. Men jag kom på ett annat matställe som är bra. Det ligger ca 50m nordväst om Place de Catalunya och är ett buffe-tag-hur-mycket-du-vill-av-allt-även-efterrätt-ställe som man kan bli riktigt mätt på. Håll i brickan bara för utan den blir det ingen mat och servitörerna kan vara kvicka som attan...


Tags: