Frispel

sedan 2001

SM 2004: spel

iceman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1200
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Eeeewwwwww Royal Rumble!!! Skall det kännas som tandläkarbesök till helgen då, med lite oflyt...? ;-)


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Lite inaktuell tråd, men ämnet med bra/dåliga tävlingsspel är väl alltid aktuellt å andra sidan?!

Vi spelade ju final i Gävle Öpppna på TZ i helgen och jag måste säga att TZ är ett rätt knepigt tävlingsspel. Jag har inte 100% koll på hur det fungerar med Powerball, men det är det som gör det hela lite väl orättvist tycker jag. Själv tycker jag att det är lättare att dra in poäng på Powerball Mania än under vanlig Mball. Har man turen (visserligen kan man väl spela till sig den genom en massa lockar) att få Powerball så ligger man ju ganska bra till automagiskt.

Vårat spel var inte inställt på Tournament Mode, men enligt uppgift fungerar Powerball på exakt samma sätt under TM. Stämmer det?


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Ja, det stämmer att Powerball fungerar likadant under tournament mode som under normalt spel.

Ett förslag inför SM var att ta bort Powerball:en helt (både fysiskt och mjukvarumässigt).

Ett annat förslag var att plocka ur en vanlig stålkula från Gumball-machine, för att göra det enklare att få fram powerball (vilket minskar skillnaden mellan det mest fördelaktiga fallet och det minst fördelaktiga fallet).

Såvitt jag minns praktiserade vi aldrig ngt av förslagen, men jag håller med om att man bör göra det.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Ja, Powerballen måste nog tas bort om det ska bli någon rättvisa. Under finalen i Gävle Öppna hade Reidar t.ex. fyra Powerball Mania under sina två första rundor medan jag hade exakt noll Powerball Mania. Då spelade jag ändå ganska länge och fick helt ok poäng, men Powerballen ville inte dyka upp. Reidar låg nog bättre i Powerball rytmen där.

Skillnaden mellan två Powerball Mania och ingen bör ju vara någonstans mellan 200 och upp till ..kanske.. tja... jag vet att jag får ca 450M på en Powerball Mania och det lär ju gå att få bra mycket mer.

Det är ju otroligt svårt att försöka jaga in de poäng motståndarna fått under Powerball Mania.


Tags: