Frispel

sedan 2001

13st spel i köpstaden skara

mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
när jag var där så fastnade kulan i just v-rampen på väg ner,den låste sej på h-plastramp så att man fick skaka ner den,givetvis så tiltar man kulan varenda gång,jag släckte ner det,så det funkar nog inte så bra om ingen har fixat det nu?


Fredo

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 68
    • Visa profil
  • Stad: Skövde
jo, men nån stackars vaktmästare var väl där o trimmade högerflippern under sommaren.. men va fan, jag vill ju testa skiten ju.
ska dit i veckan med lite klirr i fickan.


REY

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
  • Stad: Skövde
Jag var på köpstaden lördagen 2/10. Spelen var helt värdelösa. Mitt råd är att inte åka dit. Svenska lyckospel verkar inte vara ett företag som tycker det är viktigt att spelen är i speldugligt skick. Jag åkte till mitt flipperparadis i Lidköping istället (Allvideo), och där blir man alltid nöjd! /Fredrik från Värnamo


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
nåja spelen funkar inte där jämt men säger man till så är dom blixtsnabba att fixa spelen å dom är bra servade av adonbolaget,fasst johan kunde ge faan i å lägga flipp-s på dom:-(nu får man vänta nån vecka innan det går att spela på dom?men visst spelena funkar väldigt bra där mot vissa andra ställen:-Dnu har dom höjjt ljudena på spelen åsså:-Dbara det höjjer ju spelvärdet en hel del:-D


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Var på köpstaden idag med en kompis och lirade lite. Skicket var det lite si och så med. Provade förvisso inte alla spel men det kändes som vissa av spelet hade faktiskt blivit sämre sen sist jag var där.

Dessa spel spelade jag:
STTNG: OK skick inget jag tänkte på som var fel.

TOTAN: samma som ovan, har inte spelat detta så mycket så jag kanske missade nåt.

RS: Hade nåt skumt för sig så rätt var det var utan att man hade skickat ut kulan ens så började bulldozer skrapan framför ted åka upp och ner och poängen bara ramla in.

IJ: Lite skum högerknapp, och flipprarna kändes nästan lite Data East/Sega.


Bonus grej:När jag och kompisen stod och spelade Totan så ser jag nåt skumt på golvet under det ....tittar lite noggrannare och vist fan är det en flipperknapp :-D kollar runt lite och ser att Baywatch som står brevid saknar den vänstra flipperknappen :-D gick alldeles utmärkt att stoppa in fingret och peta på switchen :-D
« Senast ändrad: oktober 08, 2004, 01:30:25 av Sonar »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
En återupplivning av denna gamla tråd.

Var på köpstaden i lördags och lirade flipper (bl.a) och måste säga att spelen är i rätt ok skick nu. Jag misstänker att de har putsat på spelen över vintern. De flesta spelen var rengjorda och hyfsat snabba. Fanns väl nån switch här och där som funkade sådär men överlag så var skicket jävligt bra.

Jag kommer spara min femmor framöver och åka till köpstaden då och då om utbudet förblir osm det är. För i Skövde är det ingen idé att spela längre. Samma gammla trötta spel som stått här sen urminnes tider och skitiga som fan är de oxå. Sen att jag slutat hyra film där oxå p.g.a. ägarens snikenhet är en annan femma.


En sak som kändes lite jobbig på köpstaden var den dubbelmoralen föräldrar ägnade sig åt. Det gick ypperligt att dumpa av barnen  bland spelen så de kunde springa, skrika, slå av sig medans föräldrarna shoppade i lung och ro. Men sen när ungen kanske vill få pengar för att spela nåt då var det ack och ve såna där tingestar är av ondo.... typ. Fick säga till en unge två ggr som roade sig med att springa bakom spelen så att sladdarna for ur och även ovanpå air hockey spelet (nåja inget favvo spel ändå) innan ungen lungade ner sig. Hade föräldrarna vart där hade de fått en tillsägelse oxå.
« Senast ändrad: juni 03, 2005, 11:34:18 av Sonar »


ReDoX

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
  • Stad: Lundsbrunn
Den allmänna uppfräschning av spelen i köpstan är en följd av fameworld och att Svenska Lyckospels ena reparatör är tillbaks från sin sjukskrivning.
Det kommer att flyttas om och så också sen när det är färdigbyggt, så det kommer även fortsättningsvis vara en bra spelhall i köpstan! :-D


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
ReDoX: jag misstänkte att det kan ha varit flera bakomliggande orsakar. Håller de den nuvarande standarden med utbud och skick så är det helt klart värt ett besök då och då, ett par ggr per månad iaf.


Tags: