Frispel

sedan 2001

Theatre of magic & The shadow ?

Mia

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
  • Stad: Bollnäs
Hej!

Har två flipper The shadow och Theatre of Magic. Är det någon som vet vad de kan vara värda? Eller vad som påverkar dess värde? Funderar på att sälja…


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Först å främst så ska jag välkomna dig till forumet :-)

Du får in många svåra frågor på de där två raderna du skriver :-D

Det där med priset är väl diskuterat på detta forum. Kort skrivet så bör ett Shadow ligga nånstans i trakten 6-7 till 10 tusen beroende på det allmäna skicket. Ett TOM bör kanske landa nånstans mellan 10-15 tusen, detta också beroende på skick. Jag är säker att det finns nån som är av en annan åsikt angående priset och borde då skriva vad han/hon tycker här.

Vad som påverkar spelets värde är en hög med faktorer. Om vi går in på de specifika spelen så är det hur slitet det är jämfört med andra exemplar av samma spel. Är det bara skitigt så kan det kanske tinga lite högre pris i intervallet men om det är massa trasiga plast detaljer och/eller slitage på spelplan som gått igenom färgen så drar det ner på priset. Funkar spelet som det ska annars, d.v.s. mekaniskt och elektroniskt. Gör det inte det så är det ett väldigt stort minus på priset.

Det som påverkar spelets pris i allmänhet och det som inte du kan påverka är hur populärt spelet är. Hur många vill köpa ett sånt, hur mycket pengar tjänar ett sånt spel in utstället och slutligen hur hårt utställarna håller i det. The shadow är inget spel utställarna håller jätte hårt i därav det lägre priset. TOM är lite mer populärt och därav högre pris. Fast de går att få tag i ändå.

Hoppas det blev lite klarare .. jag hoppas andra fyller på med info.


Tags: