Frispel

sedan 2001

Vilket ska jag välja???

Abbe

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 103
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Tjenna gubbs!

Jag är ute efter spel med flow! Det jag har nu existerar det inget alls sådant!
Hade tänkt med ett JD först, men nu vet jag inte längre! Kanske ett TS eller DM? För de är ju också intressanta. Kan ni hjälpa mig att komma på vilket!;-)


iceman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1200
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Jag är ju förstås lite färgad av mitt eget innehav, men Corvette har grymma loopar som känns i hela kroppen när du gör combo. T2 likaså, fem-miljonersskotten under payback time är mycket fängslande. Om jag skulle välja ett av de spel som jag kommer att skaffa vad det lider så måste det bli ToM, ruskigt snabba loopar och comboskott somkänns i kroppen även här!

Vad har du för spel just nu?


Mr M

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 366
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
I mestspelglädjeilängdenordning:

1: TS
2: DM
3: JD

I flowärviktigastinulägetordning:

1: JD
2: DM
3: TS

M


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Håller inte riktigt med om M:s spelglädjeordning. Jag rankar nog DM sist där då reglerna är helt snedvridna och man ALLTID bara går på multibollarna och skiter fullständigt i att jobba sig mot wizardmoden. Helt klart ett spel som skulle behöva en regeluppdatering!


Abbe

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 103
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Jag har ett LAH nu Iceman... Har tröttnat på det ganska snabbt måste jag säga.
Mr M. Jag undrar med TS, tycker du att det är dålig flow-skala alltså? Varför? Jag har hör att den ska vara bra.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
TS är ruggigt snabbt, har bra regler och är en utmaning även för den bästa spelaren att ha som hemmaspel. MEN om man jämför med DM, JD och Corvette som har nämnts, så finns det inte så många vägar kulan kan gå. Så man kan inte göra så många coola combos som man kan med dom andra.


Abbe

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 103
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Hmmm... Det är svårt alltså! Men finns det något annat spel i den prisklassen som liknar sig vid DM och JD? Corvetten kostar ju lite mer.


Tags: