Forum > Hårdvara

Replay-inställningar

(1/2) > >>

Torbjörn M:
En fråga till alla som har spel hemma eller spel för privat bruk:
Vilken inställning har ni på "Replay Award", Extra Ball eller Replay?
Har ni replay-gränsen på "fixed" eller inte?

Själv har jag valt Extra Ball (en replay är ju ointressant när man spelar gratis) och fixed för ett mer rättvist spelande.

Replicant:
Själv kör jag "fixed" på en lagom jämn summa. Typ 300M på Getaway.
Att ha Extra Ball som Replay Award tycker jag är lite trist, även om min bror tjatar på mig att jag ska ha det. =)
Vet inte vad det är för fel på mig, men jag vill gärna ha mina hemmaspel så svårinställda som möjligt. Kanske bara för att det känns bättre när man väl får en löjligt hög score? *s*

LDK:
När jag skaffat ett eget spel (väldigt snart hoppas jag) ska jag ställa in det på audit(bookkeeping-systemet registrerar alla replays) eller credit. Allt för att hamna så nära den normala svårighetsgraden som möjligt.


Om man ställer in det på extraboll snedvrider man ju hela poängsystemet. Säg att du ställer in replay på 500 miljoner; då kommer knappt någon att hamna i poängintervallet 500-600, dvs det blir ganska meningslöst att lägga till extrabollen sett ur ett poängperspektiv. Visst får man spela längre tid men jag tycker man förstör utmaningen om man ska få extraboll vid en valfri poängnivå. Jag antar att jag är lite konservativ, men jag tycker att dom extrabollar som är inlagda som en del av spelets regler är mer legitima än en extraboll som man själv väljer att införa. Återigen för att spela på en svårighetsnivå som kan anses som standard eller svårare.

Sen finns det ju självklart undantag. Vissa spel har väldigt dåliga factory settings. I så fall är det ju självklart att man ska ändra inställningar för att öka spelbarheten...exempelvis mha en extraboll...

Sponk:
Håller med föregående talare. Jag har replayinställningen på factory default. Har funderat på att stänga av den helt, men det är lite kul för nybörjarna att få höra en knack ibland.

Jag skulle absolut INTE ställa in den på Extra Ball eftersom poängen då inte skulle kunna jämföras med andra spelare då spelet blir mycket enklare.

// Tobias

Mr M:
Intressant inlägg!
Den inställningen Molander skriver om, har jag på alla mina spel.
Men faktum är att det ligger en hel del i vad Replicant, LDK och dom andra skriver. Efter detta funderar jag skarpt på att se över mina rutiner.
Fortsätt gärna denna tråd med fler kommentarer!

M

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion