Frispel

sedan 2001

Swann Pinball Project

REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Jag var lite inblandad i projektets inledningsfas och så vitt jag vet har det hela gått i stå då Swann varit upptagen med 1000 andra saker. Ett intressant projekt är/var det iaf
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Verkar bara lite slöseri med nerlagd tid att låta ett sådant projekt bli liggande. Är det bara herr Swann som kan driva det vidare?


REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Swann sitter väl på alla rättigheterna till spelet och det finns några tekniska/maskinella lösningar som är helt unika för flipperspel som jag misstänker att han har fixat patent på. är man intresserad är det väl bara att ta kontakt med honom och lägga ett bud
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Hehe, ojoj det här var längesen man tänkte på.

Ideella projekt är inte det lättaste att ro i hamn. Jag var ju med på hörn (ett väldigt litet tyvärr), liksom ett tiotal andra personer. Tyvärr så hade det behövts mer folk med mer tid (jag själv fick t.ex. andra grejjer att pyssla med och fick väldigt lite tid över). Swann himself hade ju ett antal andra järn i elden också.

Men det var ett kul projekt (som var väldigt seriöst när det var som mest intensivt).

Gjordes ex. väldigt professionellt gjorda soundtracks komponerade av ljudgurun Olof (som låg bakom ljudet i Pinball Dreams/Pinball Fantasies som säkert många av er har suttit å diggat till medans man lirat flipper på datorn). Vill minnas att soundtracklåtarna lät mycket bra. :-)


Tags: