Frispel

sedan 2001

So long, and thanks for all the shish!

Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Hi again!

Som en del redan vet lämnar jag den *svenska* "flipperscenen" (i den ingår inte alla *flipperspelare*). Det är ett avslutat kapitel i mitt liv, som den ser ut nu.

Däremot kommer jag inte lämna de vänner jag har inom "flipperscenen" (inte bara svenska). Och jag kommer inte sluta spela helt. Som tur är har jag också många andra vänner som jag fungerar väldigt bra ihop med. Både IRL och på internet. I vissa fall både IRL och internet tom. I vissa fall bara IRL. I vissa fall bara på internet. I vissa fall bara på internet och telefon. Inga alls på fax, i nuläget. Det är komplicerat.

Jag känner att (delar av) "flipperscenen" är rätt intolerant mot udda personer som kanske tom. vågar <floskel>sticka ut hakan</floskel>. Jag HAR blivit "personlighetsförändrad" sedan förra svängen jag var i "flipperscenen". På den tiden visste jag inte vem jag var alls. Nu vet jag mer: jag är en ganska glad (nu i alla fall), missförstådd (#offerkofta) mupp/nörd med Aspergers syndrom (#GretaWeCanDoIt). Livet har väl inte så enkelt precis, men jag är väldigt nöjd med det totalt sett ändå. Det har inte varit tråkigt. Plus att jag har fått äran att lära känna så många fantastiska människor (en hel del från "flipperscenen").

Jag kände mig uppriktigt sagt mobbad på stockholm pinball. Av några få användare. Vad är det egentligen? "Vuxna" människor som sitter och mobbar utan att någon direkt säger ifrån. Jaja, det är inte mitt problem längre.

När jag gjorde "comeback" var jag väl deprimerad. Egentligen. Men det började bli kul med flipper, och personer/vänner + ting hjälpte verkligen till att göra mig glad igen. Det fick mig att börja ta tag i mitt liv.
...dessutom blåste Tidens Vind genom mig. Och allt rörde sig relativt till mig...
Min tid som nötare av mediokra eller rent dåliga spel är antagligen över. Jag satsar hellre tid och energi på att vara flipperpolymatiker och "coach" (som jag ju hann börja med). Om ni vill kan jag säkert ta bokningar för sk. "coaching" i början av nästa år (s***@fastmail.fm). "Coachingen" är dock inte helt pausad. Den pågår, internationellt, på internet just nu.

För frågor om alla Era diagnoser om "psykos", "bipolaritet" osv. hänvisar jag Er till mina läkare. Dom kanske kan det bättre än Er? Vem vet? Eller så försöker ni lära er *något* om vad stress gör med hjärnan? Alla övriga lögner som har spridits om mig är det ovärdigt att ens kommentera.

Men jag kan säga en sak, och det är att mitt ärende hos Patientnämnden är i full gång. Dom har hjälpt mig tidigare och gör det igen. Bra grejer det där.
 
Det kommer bli en (och annan?) tävling utomlands men i Sverige lär jag aldrig tävla igen. Det blir också en match hemma hos Daniele, 27/1 (Roma vs. Lazio 26/1). Bäst av sju, med extrabollar ("That’s gonna be a long match"). Jag önskar mig själv: lycka till! Det behöver jag, minst sagt.

Jag kommer få mitt konto raderat på stockholm pinball, och jag vill ha mitt konto här på svenska flippersällskapet raderat. Men jag vill att det här inlägget ska finnas kvar.

När det gäller den sk. "konflikten" så skickade jag ett mail med subject "Fredspipa?" 10/10. Jag har inte hört ett ljud. Inte ens läst något. Från min sida är det över.

Till mina stalkare kan jag bara säga att ni kan fortsätta stalka mig i dom vanliga kanalerna. Det är inga större förändringar där som ligger i pipen.

Jag tar tillfället i akt att citera min vän neuron-drone som skrev så här alldeles nyligen:
"Passa på att älska varandra när det går. Finns så mycket elände i världen som gör att vi inte orkar bry oss, som får oss att reagera med negativa känslor och irritation... och livet är så kort."

Jag citerar även min nya vän "48606b2fbab2da8e976febe8e106c9ddf32ec302":
"Låter bra. Att vara besatt alltså. Det betyder ofta(-st?) att folk får ut lite mer av livet, än andra."

NOTIS: det här gäller ljud och musik som jag är besatt av. Flipper har väl alltid bara varit ett sidospår egentligen.

...livet går vidare och jag fokuserar på positiva saker istället. (✿ ♥‿♥)

yes tic nip!




Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Jag har idag varit på ett polisförhör. Min Offentliga försvarare säger att jag inte har något att oroa mig för i brottsväg. Det räcker så.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Varför är inte mitt konto raderat när jag bett om det. Publikt tom.? För fyra dagar sen. Att få ett konto raderat måste man ju kunna be om, och få? Eller?

Jag vill ha kontot raderat, men jag vill att dom här inläggen (och tråden) står kvar. Ett förslag är att skapa ett nytt konto (realFEZ) som ni postar dom här inläggen med, i en ny tråd och så raderar ni bara det här kontot. Jag kräver att ni fixar det tom. Det är väldigt dålig stil mot mig att inte ens hjälpa mig då jag vill ha mitt konto raderat.


Tags: