Frispel

sedan 2001

Trasig front, hjälp!

mathias.wallin

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Fick precis hem ett Jurassic Park där fronten är helt pajad. Jag skulle alltså behöva få kabinettet lagat (ny front med ny dekal) men jag har inte den blekaste om hur jag ska gå vidare....tips?


Texas

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
  • Stad: Örnsköldsvik
Hur mkt fick du i ersättning för skadan av schenker?


mathias.wallin

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Säljaren får reklamera hos Schenker men har lovat att betala några tusen för att få ordning på det oavsett. Jag vet bara inte hur.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Har spelet legat ner på en pall och nån klantig truckförare har smackat in i fronten?
Det hände mig med ett Dolly Parton från Tyskland. Klantigt nog så sket jag i att rapportera skadan då jag hade friska myntluckor liggande så jag orkade inte strula med transportören. Skulle dock ha gjort det.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


mathias.wallin

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Nej det stod som det ska så Schenker måste ha lastat nåt riktigt tungt ovanpå. "Launch-pistolen" och myntluckan är okej men själva fronten/träframsidan är splittrad rejält.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det bästa är väl att få tag på ett tomt DE/Sega kabinett som du lägger på nya dekaler på och sen flyttar över allt innehåll till. Lägg ut en blänkare på köpes. Problemet kan bli att få tag på själva dekalerna. Kolla på ebay.com, ebay.co.uk och ebay.de där är det väl mest chans att få tag på dekaler.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
En möbelsnickare eller tapetserare kan hjälpa dig. Ta några kort och gå och snacka med nån.
Problemet är nog att fixa fronten utan att sidodekalerna tar skada.


agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
Jag har bytt front en gång. Gick bra fast jag inte är snickare. Skaffa en tomkabb och en frontdekal så fixar du nog det.
Stay cool, Daddy-O


mathias.wallin

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Ska få en ny front med ny dekal på från en hjälpsam samarit. Tror ni en möbelsnickare kan plocka loss den trasiga fronten och smacka dit den nya utan problem?
Jag är ju inget fix-geni direkt så hen får nog ta och fixa det med spelet kvar i labbet:)


dajz

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
  • Stad: Karlskoga
Det borde inte vara några problem om man är lite händig och har tillgång till en multisåg, mäta två gånger och såga en... och en stor skopa tålamod


agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
Möbelsnickare är säkert det bästa.
Vill du göra det själv så sitter kabbdelarna inte särskilt hårt i hörnen, bara med lite lim och några små stift. Jag sågade med en rostig handsåg (kanske var en billig sticksåg) en bit ifrån hörnet och bände sedan loss skräpet och satte sedan dit den nya fronten och spände ihop det med 2 rejäla spännband, lite lim och några skruvar.
Vad säger ni JG och Mirko, anlitar ni mej för nästa mekjobb ;-)
Stay cool, Daddy-O


Tags: