Frispel

sedan 2001

Smålands månadstävling i Gränna lördagen den 18:e maj

hertig

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 397
    • Visa profil
  • Stad: Gränna
Kul att så många är sugna på att vara med, 24 st anmälda å taket är nått.

Upprättar en reservlistan å brukar alltid bli ett par avhopp när det närmar sig nedsläpp så god chans att få vara med fortfarande om man skulle vilja  :)


dahlman_peter

  • Pinballer
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 690
  • Pinballer
    • Visa profil
    • Degerforce Pinball
  • Stad: Degerfors
Vart köper man polkagrisar på en lördag för att få med sig lite pluspoäng hem?  8)


hertig

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 397
    • Visa profil
  • Stad: Gränna
Det klart smidigaste sättet torde vara att kika in på polkagris.com å meddela mig vad du vill ha.

30% rabatt på webpriserna utlovas.

Om du fysiskt vill handla själv så är det heller inga problem att hinna med antingen innan tävlingen eller under matpausen, öppet 10-18.



dahlman_peter

  • Pinballer
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 690
  • Pinballer
    • Visa profil
    • Degerforce Pinball
  • Stad: Degerfors

hertig

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 397
    • Visa profil
  • Stad: Gränna
Stendahl lämnar återbud så vi säger välkommen till Marcus Damberg.


hertig

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 397
    • Visa profil
  • Stad: Gränna
Damberg hade tydligen inte hade anmält sig, liten missuppfattning  ::)

Så det finns nu återigen en ledig plats om någon känner sig sugen.
« Senast ändrad: maj 06, 2019, 20:31:40 av hertig »


hertig

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 397
    • Visa profil
  • Stad: Gränna
För er som inte varit här å lirat innan så kan jag upplysa om att alla spel är 3 kulors.

Kommer även uppdatera er på vilka inställningar på spelen som avviker från standard inställningar så fort jag sammanställt det hela.

Är det någon som har koll på hur man ändrar Crank It up på Metallica till 8-8-8??

Letat i menyn flera varv men framstår som ganska inkompetent som inte lyckas hitta rätt   ???


dahlman_peter

  • Pinballer
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 690
  • Pinballer
    • Visa profil
    • Degerforce Pinball
  • Stad: Degerfors
Diskuterade Metallica settings härom dagen, nödfrågade Ink som säger att det ska finnas under ”settings for game”. (Har inte kunnat kolla detta själv i lokalen än)



aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Jag anmäler mig :)

Robert johansson Rob. Id i signaturen
Ifpa ID 63357


hertig

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 397
    • Visa profil
  • Stad: Gränna
Då var det fullt för tillfället men vet att det är ett par "lösa" anmälningar med förbehållen om och men.... så finns en hygglig bra chans att komma in från reservlistan är mitt stalltips.


dahlman
Får hem å leta yttligare ett varv, tackar för tipset!
« Senast ändrad: maj 10, 2019, 13:28:39 av hertig »


aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Nån från Linköping/Boxholm som kan tänkas plocka upp mig i Mjölby och splitta bensinnotan?
Ifpa ID 63357


hertig

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 397
    • Visa profil
  • Stad: Gränna

mice

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 236
    • Visa profil
  • Stad: Kungsängen
@aerobert: Jag kan plocka upp dig om du inte redan hittat någon bättre med snyggare bil.


hertig

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 397
    • Visa profil
  • Stad: Gränna
Jag tänkte ni skulle få lite info om spelen som skiljer sig från standard inställningarna.

Road Kings - hard locks vilket innebär att R-O-A-D och K-I-N-G-S nollställs efter varje kula. Har du däremot tänt locken så sparas den över kulorna.

Rock - xtrabollen är värd 500.000.

Opertion Thunder - Är det standard inställningar på men för er som inte spelat detta spel så ofta skulle jag rekommendera en titt på youtube om ni vill ha regelverket någorlunda klart för er.
https://www.youtube.com/watch?v=TWdgXaG9Cnc
Spelet har ett linjärt regelverk och du måste skjuta där spelet vill att du ska skjuta för att ta dig vidare från uppdrag 1 till 12 - The mother of all battles!!
De flesta av dessa 12 uppdrag måste du klara innan du får soppatorsk å flipprarna helt sonika lägger av å kulan rinner!!  Om du nu inte skulle hinna tanka medans du flyger och därmed förlänger lidandet en stund till = höger inlane tänder Fuel i spinnern.
Som sagt en titt på ovan nämnda klipp för de som gillar att vara pålästa rekommenderas.

Värt att nämna som oxå skiljer sig från övriga spel är att Operation Thunder spelas med xtrakulor.
2 st finns att hämta under uppdrag 3 som alltid är en multiboll.
Den första är en hurry up och hur lång tid du har på dig är beroende på hur många sekunder (2-10) du lyckas sno med dig från "powerplanten" och cashas in på Atillery skottet.
Den andra är om du lyckas tända alla "Freedom Fighters" innan multibollen är slut, 2:a gången du tänder alla "Fighters" under multiboll = 20 miljoner, 3:e 50 miljoner osv.
Nästa chans till xtraboll är under uppdrag 7 och är återigen en hurry up på Atillery tavlan.
Jag är inte överdrivet orolig att Opertion Thunder ska sinka spelschemat trots att xtrakulorna spelas  8)

Metallica - 10-10-10-10 blir inställningen på Crank i up.

I övrigt så är det standard inställningar, 3 kulor å xtraball avstängd som gäller.

Finns fortfarande 2 lediga platser om någon skulle känna sig sugen!!

Varmt välkomna!!

« Senast ändrad: maj 16, 2019, 20:45:37 av hertig »


JG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 346
    • Visa profil
  • Stad: Ulricehamn
Gå till feature adjustments.
Välj att gå bakåt eftersom det är typ 140 inställningar.
Inställningarna har väldigt kryptiska namn av typen COFN MODE CrkIU.
De ligger efter varandra en för varje sak, coffin, snake, chair, cross
Med en inställning för hur många som krävs för att tända första och sen en för hur många fler för nästa.

Har för mig att de är på runt #100-110 på premium/le.


Tags: