Forum > Flippersnack

Lokal försäkringsfrågor

(1/2) > >>

tjohejsan:
Jag har nu en mindre lokal som går under min hemförsäkring. Har höjt den till maxbelopp 80 000kr
Meb nu ska jag och mice flytta till en större gemensam lokal.
Jag ringde mitt försäkringsbolag.
Och de säger att de har inga försäkringar man kan teckna för en hobbylokal. Mer än den jag har nu med maxbelopp ppå 80 000 kr.
Hur har ni andra gjort?
Eftersom vi ska hyra så står väl fastighetsägaren för bara brand och vattenskada.
Men man vill ju försäkra för vandalism och stöld.

beekey:
I vår ideella förening tecknade vi motsvarande en försäkring för småföretag via länsförsäkringar på lokalen.
Att tänka på är att kraven på skalskydd; lås och dörrar är tuffare än på en hemförsäkring om du ska få ersättning vid inbrott.
Sen lät maxbelopp 80 000:- i minsta laget, täcker två nyare titlar?

tjohejsan:
 Vad pratar vi om för kostnad då för småföretag.

Räcker det att anmäla en ideell förening, eller behövs det även anmäla hos skatteverket?

Bally:
Idéell förening måste regga sig hos skatteverket och och deklarera varje år (om man inte söker deklarationsfrihet för 5 år).

tjohejsan:
En ideell förening måste du inte registrera hos någon myndighet. Men om du vill att föreningen ska ha ett organisationsnummer vänder du dig till Skatteverket. Om föreningen ska bedriva någon form av näringsverksamhet ska du anmäla föreningen till oss på Bolagsverket.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion