Frispel

sedan 2001

Tidseffektivitet vid tävlingar

Alvar

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 211
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Bump, då jag kom på en till punkt att lägga till mitt Program för Tidseffektivitet vid Flippertävlingar:
  • Om flera tävlingar hålls samma helg, överväg att låta tävlingarna gå den ena efter den andra snarare än parallellt. Exempel: istället för att låta både main och classic starta på lördagen och sluta på söndagen, låt hela main gå under lördagen och hela classic under söndagen. Då kan spelare som inte kan/vill flippra hela helgen spara tid genom att välja bort ena tävlingen.

Trådstarten är uppdaterad med denna punkt (det finns fortfarande tid att anpassa BPO Christian  ;) ).
« Senast ändrad: augusti 24, 2019, 17:18:17 av Alvar »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Spontant känns det som att det är väldigt få spelare som skulle välja bort classic eller main bara för tidigare hemresa lockar? Sedan tror jag att det är svårt att hinna med en hel stortävling på söndagen om man ska hem i tid.

Men vad tycker gemene spelare om färre till slutspel i utbyte mot längre kval?


MrPar

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 357
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Jag tycker upplägget nu i Borås varit klockrent. Behåll upplägget som det är nu 👍


dahlman_peter

  • Pinballer
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 690
  • Pinballer
    • Visa profil
    • Degerforce Pinball
  • Stad: Degerfors
Smygparallellt som senaste Crayfish är klockrent. Kul att kunna kroka på pingolfen när man blivit utspisad ur main. Blir väldigt mycket dötid för majoriteten av spelarna annars.
Sen är det väl ofta långväga deltagare som behöver komma iväg i tid på Söndagar.


agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
Det är lagom många till slutspel som det är.
Stay cool, Daddy-O


Tags: