Frispel

sedan 2001

Svensk ECS-tävling 2019?

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag hänger inte själv med särskilt bra vad gäller ECS (det finns lite info här https://www.ifpapinball.com/ecs/), men är det någon större svensk tävling som vill ansöka om att vara ECS-tävling nästa år?
Som jag förstår det är nedan tävlingar kandidater just nu.

1) 9-10 March - Nordwestschweizer Flippermeisterschaft - Pratteln, Switzerland
2) 22-24 March - Dutch Pinball Masters - Veenendaal, Netherlands
3) 3-5 May - German Pinball Open - München (Munich), Germany
4) 17-19 May - Czech Pinball Open - Znojmo, Czech Republic
5) 18-19 May - Torneo de pinball de Madrid - Madrid, Spain (ändras sannolikt till TPCS (Torneo de Pinball Ciudad de Salamanca))
6) 25-26 May - JJP Flipper Club (former Printimus Pinball) - Bytom (nead Katowice), Poland
7) 13-15 September - Austrian Pinball Open - Badendorf, Austria
8) 11-13 October - European Pinball Championship - København (Copenhagen), Denmark


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Kostar?
Jag kan föga eller intet om denna tävlingscirkus, men ser att det på IFPA-sidan står:

"The entry fee into the IFPA ECS Final is EUR50 per participant. This fee goes towards tournament expenses."


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Mja, det där är kostnaden för "finalen" som deltagaren betalar. Jag har för mig att IFPA tar ut en avgift från arrangören per deltagare.


JMN

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
    • Sundsvall Pinball
  • Stad: Sundsvall
hmmm gäller inte den bara i USA? Avgiften alltså..

Kan finnas intresse för SPO så kanske få sörlänningarna att åka norr om tullarna ;-)



MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
INK: Frågade på Director-forumet om det var någon avgift, och svaret var nej.
Så här skrev Trepp och Josh:

"unfortunately not (from my point of view). It would be great to fill the pot like this and something I had in mind at the beginning."

/Michael


 "I wish there was a way to pull it off, because I do think it would be good for the series. Unfortunately I think there's too many hurdles with respect to cash being involved within certain countries?

I do wonder if there's a way for the IFPA to collect an ECS service fee, as a way for including the event in the series.

Rather than the ECS host country handling any of those funds, I would personally keep those funds and then handle distributing to the winners at the IFPA World Championship (or some other convenient way outside of the ECS Final where no Country Directors would be involved in any kind of money handling).

If there is a logistical way to make this happen, I'm more than willing to help with the legwork on our end with whatever is needed."

/Josh


Så det är nog bara i USA och Kanada än så länge.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Då kan du anmäla BPO igen. Har ju varit med förr, även om det inte verkar vara många svenskar som åker på ECS.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag behöver ett preliminärt datum också.
Sedan kan jag lägga intresseanmälan.



MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag gissar f ö att du behöver en dedikerad hemsida för tävlingen sen med info och anmälan (tror inte att ett medlemsforum på svenska duger :-) )


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

Tags: