Frispel

sedan 2001

Någon som känner till bakgrunden till träimitation på Monte Carlo Bally 1973?

scooterboy

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Hej, har ett Monte Carlo från -73. Kabinettet är dock inte gult som ett vanligt MC utan klätt med typ fake träpanel. Historien jag fick höra när jag började fråga runt (för typ 20 år sedan)  var att det gjordes en serie på typ 200 spel som kläddes med panel för att man ville ställa ut i nya miljöer som restauranger.
Har tagit upp det med annan kunnig flipperkompis som tror att det var Cherry företagen som beställde dessa av Bally i det här skicket. Verkar troligt eftersom spelplåten från Bally sitter nitad över panelen.

Någon som har mer/annan info?  /Fredrik









stubben

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Stubbens
  • Stad: Hallstahammar
Har väl inte så mycket annat att tillföra än att jag har hört ungefär samma story.
Att det skulle se "lite bättre ut" på restauranger/danshak med ett flipper i diskret faner av samma typ som sitter på dom enarmade banditerna än ett färgglatt kabinett.

Även Space Time tillverkades i detta utförande.
Har ett av dessa och har haft ett Monte Carlo tidigare.

/Kjell


scooterboy

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Tack Kjell, intressant med Space Time. Tyvärr blev dom väl just bara ovanliga och inte egentligen stiligare med bilhandlarpanelen. Ska sälja iväg det till förmån för nyare /Fredrik


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Orsaken till ballyskylten, är att det ursprungliga serienumret som är stansat i träet på sidan av spelkabben försvann bakom banditfaneret. Så för att se serienumret så blev bally tvungna att sätta en serienummerplåt av samma typ som bl a fanns på ballys enarmade banditer.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: