Frispel

sedan 2001

[SS] Slam tilt problem

elvira

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 158
    • Visa profil
  • Stad: Gislaved
Bytte batterier i mitt SS och när jag startade upp det så fick jag felmeddelandet "Slam tilt switch stuck closed".  :(
Spelet har fungerat klockrent i en massa år utan några som helt felmeddelanden fram tills batteribytet.
Kollade switcharna som verkar vara ok.
Så då kopplade jag ur slam tilten på dörren och slam tilten i botten av kabinettet men få fortfarande samma fel.
Det går inte att gå vidare till några menyer utan den stannar vid felmeddelandet.

Någon som har nåt tips?


PeoZ

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Kolla skruvar till jord på kortet samt om du ev. ruckat på någon flatkabel under batteribytet. Där skulle jag börja iallafall, för att utesluta det först.


elvira

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 158
    • Visa profil
  • Stad: Gislaved
Nää..allt verkar vara jordat som det ska.
Det blir ju lite knepigt eftersom jag inte kan ta mig in i menyerna och testa switcharna en och en...


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Prova ta bort switchkontakterna på cpu-kortet (med spelet avstängt). Tror det är J205-6-7-8-9-12 på SS. Starta spelet, har du samma fel så är felet på cpu-kortet, annars är det en kabel, kontakt eller switch någonstans.


elvira

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 158
    • Visa profil
  • Stad: Gislaved
Jag tog bort switchkabeln men det hjälpte inte så jag tog bort alla kablarna och satte tillbaka dem och då fungerade det en liten stund. Var inne och ställde datum mm och sen fick jag slamtilt felet igen. Antar att det är nåt glapp nånstans. Kan man använda vanlig kontaktsprej på kontakterna?
« Senast ändrad: november 19, 2018, 22:07:18 av elvira »


Tags: switch  switch