Frispel

sedan 2001

Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd

DDH · 74 · 18516

fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Alvar: håller med i allt du lägger fram i denna tråd.
PQ: medhåll om att DPOs stalintiltar sög, annars håller jag inte med i nåt du skrivit. #PQbashday
BAT: tror faktiskt ingen uppfattar gnället som gnäll, utan mer som konstruktiv kritik.

Skippa BallSave ftw!  :)
Matchstick Pinball


COP

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 270
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Mera Stalintilt åt folket! På DPO var spelen lite för svårtiltade för min smak.
Våga vägra Ballsave!


IFK

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 113
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Kör på bäst av fem i slutspelet så slipper vi se slump-vinnare som händer alldeles för ofta.


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Lite edits och tillägg i första inlägget.

Det blir avstängd hand på JM enligt högsta instans.



S P

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 332
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
Tråkiga regler på GoT!
Räcker det inte med hard locks och att man tvingas välja Greyjoy från start. När man har valt Greyjoy som startmode spelas alla uppdrag ensamna och blir dessutom svårare! Dock så får man varje varje modes egenskap efter att man klarat det vilket resulterar i massa taktiska val! :) Eftersom det är svårare lockar så kommer inte multiboll spelas lika mycket ändå.



Nedo

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
  • Stad: Bagarmossen
Pinburgh kör/körde väl (spelade inte sista året så det kan ju va ändrat) ballsave av där man fick kulan på flippern vid plunge (WSC, TOM exempelvis) vilket jag personligen tycker är en rätt ok inställning till det. Då får man sin chans att göra nått med första skottet, sumpar man det så får man skylla sig själv.

Med det sagt så köper jag att ska man få in 2 partier till på samma kvaltid måste man ändra saker, och ballsave är ju ganska tacksamt att skruva på.


agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
DDH: Vad innebär "svårare Eddie och Trooper" på Iron Maiden?
Stay cool, Daddy-O


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
OK, droptargets mellan varje Trooperlock gissar jag på då.
Stay cool, Daddy-O


PML

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 113
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Vad innebär hard locks, hard resque och hard vengence på Star trek pro?


Alvar

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 211
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
"CSI Ingen ballsave. Svårare settings på lockar. Centrifugpinnen disabled."

Räcker det? Senaste tävlingen CSI var med pajade det ensamt hela tidsschemat. Kanske bör det bytas mot nåt annat spel?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
HBK: Trooper kräver tre droptargetbanks för att tända dom tre lockarna (eller ett svep och en till completion, eller två svep - ett svep ger två completions).

APA: CSI har också borttagna gummin, borttagen mittenstolpe, OCH det är i splittävlingen :)

PML: STS Pro Hard locks är lite svårare regler på locken. Tänder man en lock måste den lockas till vänster, inte i mitten, exempelvis. Hard Rescue betyder att Rescue är tänt från start men det krävs fler targets för att tända igen. Hard Vengeance betyder fler träffar för att starta Vengeance (tror jag) och timern på att träffa kulan på magneten för trekulors är väldigt tight så det blir oftast tvåkulors.

-DDH
« Senast ändrad: november 27, 2018, 19:59:47 av INK »


IFK

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 113
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Förtydligande på trooper. Alla tre lockarna tänds när man tänder locken.

Inte riktigt papa svårt.

Det är inte lätt att få igenom nästan 300 spelare med 96% tgp och hålla schemat. Hellre för svårt än för lätt i kvalet, men vi jobbar på balansen. Inställningar kan ändras till slutspelet om något spel är för lätt eller svårt. Då kommer nya lappar på spelen isf.

#nyttsmformat2019


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Korrigerade sts pro i inlägget ovan.
Hard locks gör att lockreglerna är lite svårare. Bara vänsterlocken tänd exempelvis. Andra multin kräver 2 uppsättningar tavlor per lock.
« Senast ändrad: november 27, 2018, 20:07:56 av DDH »


Tags: