Författare Ämne: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd  (läst 2847 gånger)

DDH

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 650
    • Visa profil
SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« Svar #60 skrivet: november 27, 2018, 21:48:48 »
SP - GOT är faktiskt lite intressantare så här. Dessutom tas Starkmodet bort som ett alternativ, så på ett svårspelat spel finns inte dom där lätta 150 000 000 att hämta där.


Tror inte att man kan tvinga på exempelvis Greyjoy som startmode i settings och då blir det för vanskligt att kräva att folk väljer det.

FRA

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 138
    • Visa profil
SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« Svar #61 skrivet: november 28, 2018, 13:03:58 »
Skulle tippa på att det bara är de Top 50 rankade spelarna i Sverige som kan reglerna på alla de spel vi diskuterar. De andra 250 är lyckligt ovetande o kommer inte bry sig. De är där för att ha kul! Ser fram emot helgen oavsett settings! :)

Nedo

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 29
    • Visa profil
SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« Svar #62 skrivet: november 28, 2018, 15:21:24 »
Skulle tippa på att det bara är de Top 50 rankade spelarna i Sverige som kan reglerna på alla de spel vi diskuterar. De andra 250 är lyckligt ovetande o kommer inte bry sig. De är där för att ha kul! Ser fram emot helgen oavsett settings! :)

Mobbing! :P

Eller vänta jag är lyckligt ovetande då är det lugnt hehe

JMN

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 140
    • Visa profil
    • Sundsvall Pinball
SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« Svar #63 skrivet: november 29, 2018, 12:05:01 »
TWD, men eller utan prisondoor öppen?

DDH

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 650
    • Visa profil
SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« Svar #64 skrivet: november 29, 2018, 12:06:37 »
Öppen.

LOP

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 1095
    • Visa profil
SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« Svar #65 skrivet: november 30, 2018, 05:35:53 »
Jaha, där kom det en ny, stor uppdatering av KISS såhär precis timmarna innan SM. Kommer den användas?
IFPA ID #734

MCR

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2037
    • Visa profil
SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« Svar #66 skrivet: november 30, 2018, 07:49:11 »
Häpp! Ja det var en rejäl update. Helt nya city combos, ändrade regler för modes o multibollar. Med mera.

DDH

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 650
    • Visa profil
SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« Svar #67 skrivet: november 30, 2018, 07:59:31 »
Givetvis.....inte. För nära inpå. Man vet aldrig om det smugit sig in någon bug  som inte upptäcks på några dagar. Det hände ju med gotg för några uppdateringar sedan att spelare fyra fick allas samlade bonus, eller något sådant.


ADA

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 730
    • Visa profil
SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« Svar #68 skrivet: november 30, 2018, 08:15:46 »
Hade en line up imorse o nu en annan. Är det den slutgiltliga nu?...inte alls butter för den nya...inte alls >:( :P

doodle

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 226
    • Visa profil
SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« Svar #69 skrivet: november 30, 2018, 08:19:49 »
Hade en line up imorse o nu en annan. Är det den slutgiltliga nu?...inte alls butter för den nya...inte alls >:( :P

Inte för att vara sådan... men det är jag ju.... *Med reservation för ändring*

För väldigt många är det fortfarande morgon..  ::) 8) ;D

/Micael

JANI

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 854
    • Visa profil
SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« Svar #70 skrivet: november 30, 2018, 08:57:44 »
TWD: Går det att starta modes under Prison multiball?

JG

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« Svar #71 skrivet: november 30, 2018, 09:17:13 »
Jaså, ingen ny KISS-kod för att det finns risk för buggar.  :o

 -  Reorganized the game logic that handles floating boxed scores to be consistent
    within all the modes/multiballs that use this feature.

 -  Fixed a multiball bug where Front Row could fail to add the correct number of
    balls back into play if the trough was busy keeping balls in play.

 -  Fixed a bug found in several modes where the game state was not being saved
    properly for multi player games, i.e. upon draining the next player's mode may
    not operate properly.

 -  Fixed a bug in Detroit Rock City where the game could set the Right Orbit as the
    2X blinking arrow shot.

 -  Fixed a bug where mode select was available during the grace period of
    Demon Multiball where a player could shoot the left scoop for a Back
    Stage Pass add-a-ball award to restart the multiball.

 -  Fixed a problem where the game would reset the playfield multiplier at the
    start of a ball even if the adjustment was set to retain earned multipliers.

 -  Fixed a problem where a shot into the Demon was being scored twice, i.e. once
    by the entrance switch and once by the eject.

 -  Cleaned up code in Kiss Army Multiball that was needlessly saving the game state
    from ball-2-ball.

 -  Fixed a bug where combo shots were not being awarded/multiplied correctly at
    the Demon shot

 -  Fixed a bug where multiplied awards were not being multiplied at the Demon shot
    when the award was given at the Demon entrance instead of the Demon Eject.
    (This happened when the ball was restricted from entering the Demon Eject).

 -  Fixed a problem when a ball was kicked out of the Demon's mouth and exited the
    game via the left outlane while the "Front Row" ball save feature was lit.
    Under this circumstance, the system "Ball Save" takes precedence and tries to
    immediately serve another ball into play, if possible.  Otherwise, the game waits
    for the ball to travel to the trough at which time a new ball will be kicked
    back into play.  The problem that occurred was that under these circumstances
    the Ball Saver timed out between the time the ball exited the left outlane and
    entered the trough.

 -  Fixed a problem with the roving shot award during Deuce.  Once a roving
    shot has moved the original shot/position is still available for a short
    grace period.  The game was incorrectly making a grace period shot/positon
    available during portions of the mode when the shot was not roving.

 -  Fixed a problem where mode select was still active after the player plunged
    the ball and inadvertently switched the selected song upon pressing a flipper
    button.

...+ mycket mer

Helt ärligt så är jag nog beredd att chansa. Kör några testpartier och är det inte totalt kaos så byt.

DDH

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 650
    • Visa profil
SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« Svar #72 skrivet: november 30, 2018, 09:47:45 »
Buggar som vi inte har märkt på tre år eller möjliga nya buggar och helt ny mjukvara som släpps timmar innan tävlingen med nya regler. Jag röstar nej, men det är Christians beslut i slutändan.

DDH

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 650
    • Visa profil
SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« Svar #73 skrivet: november 30, 2018, 10:28:00 »
Enda regeländringen på twd mot vad det brukar vara i lokalen är nedkortade ballsaves och en aab per bloodbath.