Forum > Hårdvara

reparera GetawayII

(1/5) > >>

nitroz:
Hej
finns det någon som reparerar flipperspel, det är getaway II
dels är ljudet på max när jag startar flippret och det går inte ljudet att sänka till noll (detta är nog något med reservbatterierna tror jag)
och flippret matar fram alla bollarna direkt (man kan inte köra en boll åt gången)

allt fungerade för några år sedan, men sedan har det bara stått och när jag skulle tetsa det, så är det dessa felen
tacksam för svar
jag bor i falköping, men kan åka en bit med flipperspelet, typ göteborg eller örebro eller nedanför jönköping etc

frekla:
Hej!
Får du inga svar från folk som bor närmre så kan jag hjälpa dig med spelet. Jag bor i Sävsjö, 7 mil söder om Jönköping.
/Fredrik

aerobert:
Jag har verksamhet att fixa det men är mitt uppe i en flytt så det blir svårt ett tag framöver.. Hade kunnat hjälpa dig felsöka lite på telefon. Utan någon mer info känns det spontant som du fått syraskador av läckande batterier på CPU-kortet.

Hur länge har spelet stått och satt batterierna i? Tänker på AA-batterierna då.

nitroz:
Hej
tack för svaren så länge
jag bara prövade att byta batterierna för ca 1-2 år sedan, men det hjälpte ej (spelet stod nog 2år innan det)
jag kollade nu och ett batteri har nog läckt och hållaren ser inte så fin ut.
man ser att de fem dioderna som sitter under batteriet och även den svarta kretsen som sitter under batteriet har ärgat (för övrigt ser det fint ut "okulärt")

kan detta gå smidigt att mäta ?
och kan det finnas delar om man behöver byta?
tacksam för svar

kniven:
Syraskadat cpu-kort kan vara lite jobbigt att få felfritt igen.
Ta loss det och tvätta bort allt ärgat, batterihållaren och alla områden nedanför med vinäger. Gnugga noga och länge med tandborste och skölj ordentligt med vatten efteråt. Låt dettorka och testa igen. Jag tror inte det funkar med bara tvätt men det är ett enkelt och billigt försök.
Allt går att mäta, allt går att fixa men det blir inte alltid snyggt eller bra...
Nya kort finns att köpa om det känns enklare.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion