Frispel

sedan 2001

Värde Flipper Fair 1961

Marty1904

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

Jag har fått ärva ett Flipper Fair från 1961, bakglaset är spräckt och när jag kopplar in det så hummar det bara  :D

Nu har jag haft det i två år och jag har fortfarande inte börjat renovera eller skickat det till någon kan gör det åt mig, återstår att sälja. Vad kan det vara värt?


stubben

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Stubbens
  • Stad: Hallstahammar
Hej,

Jag gillar själv dessa gamla spel, mest för att dom är snygga!
Passar ju perfekt in i ett nostalgirum med kuriosa, jukebox osv...

Toppglas finns att köpa till spelet i USA, Shay tar $295 för glaset.
Sen tillkommer frakt och moms på hela kitet.

Felsökning och övriga reservdelar kan ju ta både tid och kosta pengar om man inte har delarna på hyllan och kan skruva själv.
Tyvärr så tror jag inte att det betingar nåt större värde för gemene man som det står (här i Sverige) med tanke på toppglaset.
Räkna med max en, ett par, kanske tre tusenlappar beroende på köpare.

Dom flesta som har ett em spel hemma vill ju kunna spela flera samtidigt, än bara en åt gången.
Själv så tycker jag att det är en fördel med en spelare i taget, eftersom artworken blir mer framträdande och i det här fallet så har ju spelet dessutom mekanisk animation i toppen = fördel.

Ett sådant spel i bra, fungerande skick kan kosta mellan 7500 - 15000 på den internationella marknaden. förmodligen i den lägre regionen här i Sverige.
Sålde ett fint, fullt fungerande Gottlieb Corral (utan animation) i somras för 9500:- så intresset finns, men det är A och O om spelet funkar som det ska och är i bra skick.


Tags: