Frispel

sedan 2001

SM i flipperspel 2018 (30 november–2 december)

INK · 232 · 52813

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Mice: För tiden borde det inte spela roll. Man spelar ju ut båda partierna även när bara det bästa räknas (för man kan ju alltid förbättra sig på andra försöket).


mice

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 236
    • Visa profil
  • Stad: Kungsängen
Det är sant för kreti och pleti, men för de som är duktiga och känner att första försöket räcker så blir inte ansträngningen lika stor i andra försöket (bygger det enbart på egna observationer).
Och det är ju speltiden för de riktigt duktiga som arrangörerna vill hålla nere.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg


mice

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 236
    • Visa profil
  • Stad: Kungsängen

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Dessutom är Classic Drop-In så där har man ett eget ansvar att hinna med sina kval. Och är du nöjd med ett försök så är det ingen som tvingar dig att spela ett till.  ;D


Bajen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
  • Stad: Vendelsö
Jag undrar om man kan avanmäla sig??
Pga personliga skäl kommer jag ej kunna delta i helgen :(


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
PAL: Det är inte så att du för skojs skull (och för att testa systemet) skulle kunna räkna om t ex förra årets SM-kval enligt nya reglerna (bägge försöken räknas) för att se vilka skillnader det skulle bli?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Magnus, jag har tagit bort ditt funkispass redan. Dra bara ett mail till mig med konto för återbetalningen så fixar jag det efter SM.


mice

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 236
    • Visa profil
  • Stad: Kungsängen
Delar av dessa gäller ju inte längre då man nu spelar en och en.

I Tävlingsformat:
"Om en spelare startar den andra omgången innan resultatet från den första noterats, anses den spelaren ha fått noll poäng. Den andre berörde spelaren får: sin registrerade poäng om den är uppskriven av scorekeepern, eller spela en ny trekulorsomgång om poängen inte är uppskriven eller han/hon inte spelat alla sina tre kulor, eller noll poäng om han/hon varit i samförstånd med den andre spelaren om att påbörja en ny omgång. Noll spelpoäng kan aldrig ge kvalpoäng."

I Spelordning:
"Observera att spelordning med singelomgångar är undantag som endast gäller vissa spel. Motiveringen ”jag vill helst spela själv” räcker inte. Vilka spel som erbjuder spel en och en framgår på backboxen. Alla spelare har rätt att stänga av och sätta igång spelet innan han/hon påbörjar sin kvalomgång på bana 1, för att samla alla kulor i det nedre bolltråget."



LEL

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 150
    • Visa profil
  • Stad: Gävle

P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Fråga ang spelsläppen.
Kommer spelen att släppas någon tid innan varje spelpass, eller alla på en gång?
Hur lång tid innan i så fall?

Skulle vara kul att prata strategi på vägen upp i morgon :-)


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Håller med P Q! Ju tidigare alla får veta sina spel - desto roligare för alla!
(Och jag tror alla förstår att det isf är med reservation för ändringar, så släpp dem så fort som möjligt vetja!)


Alvar

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 211
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
"Vilka spel spelaren blivit tilldelad att kvala på meddelas innan ca en timme innan kvalomgången inleds och kommer att finnas här." https://www.flippersm.se/information.php?page=Qualify


Tags: