Frispel

sedan 2001

Rekommenderade länkar

LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Tänkte jag skulle rekommendera några länkar som inte finns med i våran länksamling. Många av dom känner ni säkert redan till:


The Pinball Pasture (Lysator)

Mycket bra sida för nybörjare. Gäller framförallt ordlistan och "How to play pinball" där flera bra speltekniker beskrivs. (Här finns även en liten filmsnutt av en kille som gör en bangback.)



Pinball.org  Rulesheets

Här finns *många* bra regelbeskrivningar/tips till framförallt 90-talsspel.



How Stuff Works - Pinball machines

En bra sida för nybörjaren som vill lära sig mer om hur ett flipperspel fungerar.



En svensk sida för den som tänker sig köpa sitt första flipperspel

Många bra tips och skrivet på ett underhållande sätt. Skrivet av Arne "Nöjesmaskiner" Olssons halvbror om jag förstått det hela rätt.



Stockholm Pinball Locator

Mycket bra om man vill hitta ett speciellt spel som man är nyfiken på att få prova när man är i Stockholm.



Info for new pinball owners

Grundläggande information om enklare reparationer och praktiska saker man ska tänka på när man köper/har köpt ett flipper.



Arnes ramplyft

samt

Arne visar hur man installerar ett flipper

Jag vill hänvisa till de här sidorna specifikt för dom visar på ett bra sätt, med bilder, vad det kan innebära att handskas med ett flipperspel.



Pinburgh - amerikansk flippertävling

Här kan man se vad de riktiga proffsen fått för poäng på olika spel som spelats i tävlingen. Kul att jämföra kanske?



RGP - nyhetsgruppen för flipperspelsintresserade

rec.games.pinball. En intressant bas för informationsutbyte. Här kan man söka efter olika typer av problem för att se om dom diskuterats och eventuellt lösts förut. Numera är gruppen väldigt samlar-orienterad.


***SLUT***
« Senast ändrad: december 11, 2002, 23:55:30 av LDK »


Mr M

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 366
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Tur att Arne inte ser sur ut när han installerar ett flipper...

M


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Mr M: :-D  Arne visar bara att det här med flipper är allvar och inget att leka med ;-)


Tags: