Frispel

sedan 2001

Remake av AMF och MM

Blompottan

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
  • Stad: SHLM
Remake av AMF och MM

Vad vet ni om dessa bord från Chicago Gaming Company? Är dom välbyggda, kvalitén, andrahandsvärde, reparation osv? Att äga någon utav dessa titlar är ju en våt dröm och har länge varit.

Hittade en äldre tråd i ämnet men från 2013 och den bestod av spekulationer, hur blev det?

/Blomman
« Senast ändrad: augusti 09, 2018, 10:19:38 av Blompottan »


PAT

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 338
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Jag har ett MMR. Jag märker ingen skillnad jämfört med hur det var att spela MM år 1997 när det var nytt.


FlippAlex

  • Donator Silver
  • Jr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
  • Stad: Ulricehamn
Jag köpte ett Metallica pro Led och ett AFMr samtidigt. Och allting känns rejälare och har en bättre finish på remaken.

Metallica spelade inte 100% direkt ur lådan. Fick böja, bända och banka på lite grejer innan allt fungerade. Kanske bara lite otur..

AFM var bara att stoppa i sladden och lira.




Blompottan

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
  • Stad: SHLM
Tack för era svar!
Måste försöka hitta ett och provköra några varv…

Hur är dom att meka med då? Förhoppningsvis är detta inget man behöver dom första åren. Blev dock lite skraj när jag såg in i backboxen och så ett litet jäkla kort som styrde allt? Är det som med nya bilar att man måste byta motor om oljan tar slut? Volvo 245 kliver man in i motorutrymmet och skruvar lös defekt del och byter. Nu öppnar man huven och ser in inkapslad riskokare med en USB kontakt på toppen. Löda om ett sådant litet kretskort som sitter i dom nya flippermaskinerna går väl inte när allt är så pluttigt? Priserna tycks ju inte ha blivit påverkade i någon större grad på dom maskiner jag har sett ute på marknaden.


Bundy

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 678
    • Visa profil
  • Stad: Sandviken
Elektroniken är väl den stora skillnaden på remake jämfört mot dom äldre originalen när det gäller service och underhåll, till de nyas nackdel.
Gamla WMS byter man den komponent som är trasig och sedan spelar man 10 år till. På dom nya byter man hela kortet och hoppas att det håller i några år till. (Om man skall gå efter det som skrivs på Pinside.) Mekaniskt på och under spelplanenen är det ganska lika som dom äldre om jag förstått det rätt.
Har ingen egen erfarenhet av remake dock original WMS.
Quit playing with the clock!


Tags: