Frispel

sedan 2001

Byta till en lite starkare spole? (Street Fighter II)

Böksholm

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
  • Stad: Blädinge, Alvesta
Tjo!
Har ett SF-II som rullar fint men jag får inte ut nog kraft att få upp kulan för rampen när jag kör lutningen jag vill ha. Jag har bytt hela flipperkiten, spolarna samt flipperknappsswitchar. Har även justerat EOS-switcharna (har jag för mig)! Min sista idé är att byta till en starkare spole!
Just nu sitter det en: A25959. Finns det någon modell att byta till som är lite starkare?

Vidare skjuter kulan från höger hål ibland STDM. Där vill jag byta till en lite starkare eller svagare spole. Jag har redan kollat att allt sitter ordentligt och rengjort! Just nu sitter det en: A26450. Finns det något lämpligt byte där?

Kan allt detta bero på någon komponent på nåt kretskort? Allting ser ut att vara i lysande skick!

Tack för hjälp! =)
"Get your hands off me, all four of them!"


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Ja, du har helt rätt där, för det finns en rättelse i manualen som säger att spolen till vänster flipper skall bytas från A-25959 till A-29876. Denna spole har ett motstånd på 2,36 Ohm, och A-25959 har motstånd på 3,85 Ohm.
P = U²/R
U = 70 VDC =>
Effekt A-25959: 1272 W
Effekt A-29876: 2076 W

Angående byte av den andra spolen, så hade jag i första hand provat att justera spelets lutning lite i båda led. Hjälper inte det, skulle du väl kunna prova en svagare spole, A-26451 (65,8 Ohm). A-26450 har 42 Ohm.
« Senast ändrad: juni 26, 2018, 23:59:23 av CKR »
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


Böksholm

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
  • Stad: Blädinge, Alvesta
Fasen vilket bra svar!
Tusen tack!!
"Get your hands off me, all four of them!"


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda

Tags: spole svag