Frispel

sedan 2001

Borås Pinball Open 2018 (21-23/9)

INK · 172 · 41892

MYG

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
  • Stad: Borlänge
IFPA. Golfen borde dyka upp idag. Pengarna kommer nog först på SM. ;-)

Jag tror min almanacka är trasig. Den visar ett senare datum än 11/10... Hmm..


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Edenecho

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
  • Stad: Oslo

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Icke sanktionerade format där den faktiska vägen som vinnaren tog genom tävlingen (antal spel spelade av vinnaren) tar lite längre tydligen.

I vilket fall så verkar BPO/BPCO befästa sig som dom mest lönsamma tävlingarna i Sverige att resa till för maffiga WPPRs.

Månadstävlingen 33.71
Main 54.64 (om den blir samma som golfen)
Golf 54.64
Leftovers 35.22

Totalt blir det hela 178.22 WPPRs till vinnarna. SM kommer nog hamna på runt 110 WPPRs (55-ish styck) totalt med 96% TGP i main och classics (fast med en mycket flackare utförskurva med så många fler deltagare).


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
DDH: spelar mindre roll att det blir fantastiskt awesome crazy superduper whoppers om ni inte sköter edra åtaganden. BPO kommer framstå som en korv med mos tillställning så länge ni inte kan leverera det ni utlovar. ALLA andra stortävlingar får sina resultat registrerade hos IFPA inom - LÄS - TRE DAGAR. En tävling är inte slut förrän den är reggad!
Matchstick Pinball


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Sluta veva nu Fritzy  :) Visst kanske det tagit längre tid än för andra tävlingar men spelar det nån roll för dig... egentligen. Ta det inte så jäkla seriöst utan var glad att det anordnas en K Orv med MOS-tävling med fluffiga whoppers istället  8)


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Kossan: om det spelar nån roll för mig... Japp det gör det, jag vill ha mina väl förtjänta poäng. Men om du undrar om det betyder något - Ja faktiskt det också, har pröjsat 400spänn och vill ha valuta för pengen såklart. Vet att du ingår i BPOs inre krets av visdom Men måste ändå berätta om en vän till mig som missade VM! pga för sen inrapportering till ifpa ett par år tillbaka. Vad tycker du om det kossan!?
Matchstick Pinball


TheRealEdDK

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 102
    • Visa profil
  • Stad: Copenhagen
Pinburgh points was almost 2 months underway, so give BPO a break...
It's a shame if delayed points results in people not qualifying for big tournaments, but as long as there's none of those right around the corner it should be fine..?
And also remember, that everyone involved in this is doing it in their free time... Even the people at IFPA... And right now it seems to be awaiting approval be the IFPA, as INK has been so nice so share with us, so it's not his fault...


TheRealEdDK

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 102
    • Visa profil
  • Stad: Copenhagen
In the meantime you can listen to Doug Polka of PAPA and Pinburgh talk about the subject, while we all patiently are awaiting our well desirved points... :)

http://www.podcastgarden.com/episode/ep-155-td-advice-with-doug-polka_134411


agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
DDH, du är snabb och verkar ha kunskap om inrapportering till IFPA, så mitt tips till dig INKen är att delegera denna uppgift till den gode DDH
Stay cool, Daddy-O


Tags: