Frispel

sedan 2001

Digitalt flipper

dajz

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
  • Stad: Karlskoga
Nu har jag fått upp min testrigg så långt att allt lirar som jag vill och är redo att bygga kabinett. Kommer köra på en 40" 4K spelplan, med 32" backglass och en 17" som DMD.

Tips på vart man får tag på bra knappar mottages, finns färdigt Button-kit på VPforum är detta något att ha eller går det att hitta här hemma i Svedala


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1442
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

dajz

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
  • Stad: Karlskoga
Tips på digital plunger och nudg/bump mottages, köpa färdig eller bygga själv? Inte alls främmande för att svinga lödpennan, men lite lat   ;D
Vad säger ni som byggt, jag kör med stor knapp nu i testriggen och det känns lite b och vill framförallt komma åt nudge


Luma

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 387
    • Visa profil
  • Stad: Vara
Kan absolut rekomendera pinscape som jag länkade till i inlägg 22 & 24 tidigare i tråden.
Utmärkt nudge där, med justerbar känslighet..
// Christer


dajz

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
  • Stad: Karlskoga
Kör du pinscape fullt ut för att få feedback, verkar lite si och så med att få tag i alla komponeter till hans plunger bla. Jag har börjat med en Ipac2 för knappar i test-riggen och funderar på åt vilket håll jag ska gå för att få till drivningen av knocker, shaker och annat, några tips där? Ipac har sitt I/O kort eller Pac-drive erfarenheter?


Luma

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 387
    • Visa profil
  • Stad: Vara
Jag kör bara pinscape till nudge, men mest för att jag redan hade allt annat inkopplat innan.

Jag märker ett litet litet microlagg på flipperknappar med ipac. Så i efterhand skulle jag nog testa åtminstående h/v flipper på pinscape och se hur den känns.

Digital plunger har jag inte i förskaffat ännu, mest för att jag inte vill ha dubbla grejer, utan funderar på ett kabinett till så jag kör ett med plunger och ett med knapp.
// Christer


dajz

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
  • Stad: Karlskoga
Får kanske beställa ett KL25Z för utvärdering helt enkelt. Vad driver du dina "feedback-grejer" med?


Luma

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 387
    • Visa profil
  • Stad: Vara
Jag kör alla mina input:s på en Xi-Mo 2. Och nudge som sagt via pinscape.

Xi-Mo var en billig och enkel lösning i början när jag testbyggde, och sen var den kvar. I dagsläget hade jag mog kört allt via pinscape.
// Christer


dajz

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
  • Stad: Karlskoga
Efter evigheters väntan när postnord inte bara får lägga på 75 spänn för att pilla på paket från utlandet utan även lägga på tre veckors leveranstid för att frakta från Malmö till Karlskoga så har mitt kort kommit, och måste säga att det tar spelandet till helt nya nivåer med nudge. Helt klart värt de få kroner kortet kostar.
Mitt Led-wiz har även det kommit och ligger och väntar på mer delar (som postnord håller på) innan det ska kopplas in


TCP

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala

dawen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 114
    • Visa profil
  • Stad: Gotland
Om du kollar början av den här tråden så får du svaret...


TCP

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Nu har jag läst & jämfört lite mer så...  :-\ TACK!


Tags: