Frispel

sedan 2001

Anmälningsavgift

BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
En tanke: Alla lite större tävlingar (mindre frekventa än månadstävlingar) tar ut en anmälningsavgift (100 kr av totalt 300?) som ska betalas in direkt och som inte betalas tillbaka om deltagaren lämnar återbud.

Som tävlingsledare lite då och då tycker jag att det är lite irriterad att börja planera för ett visst antal, sedan ändra i det, sedan ändra i det och på dagen för tävlingen högra lite ytterligare justeringar. Och då har jag ändå sällan något budgetansvar eller köper in material, mat, reservdelar eller liknande.

Kanske kan en anmälningsavgift få stopp på en del av det ständiga on-off:andet inom flippersverige?
Lyckan är en tänd modelampa.


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
De flesta populära flippertävlingar med maxtak säljer slut inom ett dygn nuförtiden. Jag förstår att folk bokar upp och sen funderar om det passar in i verkliga livet. Men som arrangör kan det vara lite frustrerande att klippa och klistra med alla avhopp. Speciellt de som kommer på att avanmäla sig en kvart före start, eller än värre, de som ej avanmäler sig alls! Det tenderar att vara svårare att hoppa av när anmälningsavgiften är betald.
Jag tycker inte att det ska förbetalas en del av summan då detta medför en massa extra administration, däremot är jag inte främmande till den danska eller tyska modellen. - När anmälningsavgift erlagts, så är man anmäld. Återbetalning fram till någon vecka innan låter rimligt.
Sen ska det väl sägas att de mest frekventa avhoppen nästan alltid kommer från samma klick flipprare som aldrig arrangerat (eller förmodligen icke kommer arra en tävling någonsin). Och således inte riktigt förstår det genuint hårda arbete bakom varje tävling.

Personligen tycker jag inte detta är ett lika stort problem som att inte komma nyduschad eller med nyborstade tänder till en flippertävling...  Men det är ju en helt annan fråga!  ;) #allaskaluktasmultrontårta


Matchstick Pinball


delichon

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1127
    • Visa profil
  • Stad: halmstad
Tycker det är en ganska bra idé som BUD skriver om. Sen håller jag med om att det blir mer jobb administration. Men det kan det nog vara värt. Och att inte överhuvudtaget avanmäla sig är under all kritik.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Hade jag inte haft Drop In-system på de flesta av mina tävlingar skulle jag också kört den tyska modellen med betalt = anmält och ingen slant tillbaka efter ett visst datum. Det kommer kanske att införas redan på sommarens Boråstävling i slutet av juli då det troligtvis blir matchspel och man har en föredragen mängd tävlanden. Täcks (sjukdoms)avhopp upp av reserver betalas förstås pengarna tillbaka.

Men som BUD påpekar är det ändå tråkigt med grupper som blir ojämna eller spelsystem som måste göras om i sista stund.


Tags: