Forum > Hårdvara

Hjälp med felsökning. Flipper. Studs. eos.

(1/3) > >>

r0ddan:
Tjena Internet.

Jag är fortfarande en grön nybörjare, men jag lär mig hyffsat snabbt och jag förstår saker jag får förklarat för mig.
Det här gäller ett Stern RBION. Det finns en utskjutare som skjuter ut kulan på vänster flipper. När kulan träffar flippern i uppfällt läge vill flippern studsa till lite och flippra iväg kulan. Det vill inte jag.

Jag har precis bytt spole och eos, så de är nya. Plungern, bussningen och flippern var bytta när jag fick spelet och jag har bara haft det ngn månad. Coilstop är fräsh men jag har beställt nya bara för att. Det som inte är koscher är att en av skruvarna till coilstop har fel gänga och är istället fäst med mutter från undersidan.

Jag försöker justera eos och jag kan få problemet mindre men jag får inte bort det helt. Om jag går för långt med min justering så är det som att flippern "dör" när kulan träffar. Den sjunker ner.

Jag letar här på forumet och jag letar på Pinside. Problemet för mig på Pinside är att jag inte riktigt har ordförrådet i flipperämnet, jag vet inte vad jag ska söka på. Det är ungefär detsamma här. Söker jag på eos här så får jag alla ämnen som innehåller ordet videos t.ex.

Någon som haft liknande problem eller kanske t.o.m. någon som har förslag på en lösning?
Skulle vara oerhört tacksam för hjälp.

r0ddan:
Blir man insläppt i värmen tro...

dahlman_peter:
Har inte mekat jätte mycket Stern, men hade liknande fenomen. Körde mitt spel i switch test och tightade till stegvis för så litet slag som möjligt innan eos aktivering. Löste mitt problem iaf.

r0ddan:
Jag verkar ha kommit lite närmare en lösning på det här. En del genom att försöka sätta mig in i hur Stern fungerar vad gäller spole och eos. Jag har sökt på Pinside och jag försöker minnas fysiklektioner för 30 år sedan...