Frispel

sedan 2001

IFPA WPPR lagspelsliga

doodle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 286
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
Här kastas det upp en skruvboll i luften.

Jag kanske är ensam om det, eller så är jag det inte. Som breddspelare så tycker jag det är roligt att spela lite tävlingar när luckor i livspusslet infinner sig.
Gärna då IFPA-rankade tävlingar, det är även för en medioker spelare spännande och kul att få någon decimalpoäng här och där.

Man träffar många nya vänner och har allmänt väldigt trevligt vid de här sammankomsterna. Det har slagit mig att det är relativt speltätt (flipperföreningar och annat) i de södra delarna av vårt land.

Något som jag personligen saknar är lagspel inom flipper (om man inte kikar på "landslag" och VM som kanske inte direkt är ett lagspel det heller).
Så här kommer några puckar till den samlade skaran:

a) Finns det stöd i IFPAS system för, 2, 3 eller 4 mannalag tävling, både regelmässigt och WPPR?
b) Är det bara jag, eller finns det andra som skulle tycka att det vore kul med en "Lag-Liga" där man spelar i lag om WPPR poäng?
c) Om (a) och (b) ovan är JA, finns det någon/några i flipper-crowded syd-väst sverige som kan tycka att det är kul att hoasta tävlingar för en dito liga?

/Micael MIM Magnusson


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag kan svara på A, och svaret är nej.
Men det kan säkert finnas intresse även utan whoppers.

EDIT: Du skulle dock kunna regga de enstaka matcher som spelas mellan två spelare via Matchplay-appen för IFPA-ratingtabellen. Se den här tråden på TIltforums:
http://tiltforums.com/t/mp-ratings-challenge-matches-open-thread/3216/79
« Senast ändrad: maj 23, 2018, 09:59:59 av MCR »


dahlman_peter

  • Pinballer
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 690
  • Pinballer
    • Visa profil
    • Degerforce Pinball
  • Stad: Degerfors
”Allsvenskan”. :)
Kanske skulle balla ur som fotbollen med hysteriska spelarkontrakt? :)


Tags: