Forum > Övrigt

Vilka fraktbolag hämtar pall

(1/2) > >>

pellew:
Hej,

jag har som företag kollat runt efter någon som kan hämta en pall hos en privatperson och skicka till ett företag (mitt). Det verkar helt hopplöst utan att det blir dyrt, >2500:-, eller att dom inte hämtar hos privatpersoner.
Hur löser ni som säger "skickas för en billig peng på pall" transporterna?

/Pelle

umeuffe:
Kolla med lastbilsstation.se har skickat med dom vid två tillfällen, rimliga priser och inte så kinkiga på måtten, hämtar upp också.
Har för mig att deras turer går till från Skellefteå till Örebro via sthlm och samarbetar med andra fraktbolag, men det är säkrast att slå dom en signal.

pellew:
Tack, ska kolla med dom. Problemet är att jag vill ha det från Borås men dom kanske har nån lösning för det ändå eller kan ge vidare tips.

agassi1970:
PostNord hämtade mitt AC/DC hos en privatperson i Umeå och körde det till ett företag i Halmstad för 2100 SEK. Jag var lite nervös men det funkade hur bra som helst.

pellew:

--- Citat från: agassi1970 skrivet maj 08, 2018, 21:26:12 ---PostNord hämtade mitt AC/DC hos en privatperson i Umeå och körde det till ett företag i Halmstad för 2100 SEK. Jag var lite nervös men det funkade hur bra som helst.

--- Slut citat ---

Var det 2100 exkl. moms då?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion