Frispel

sedan 2001

HEIGHWAY PINBALL?

dawen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 114
    • Visa profil
  • Stad: Gotland


mice

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 236
    • Visa profil
  • Stad: Kungsängen
Ja, enligt mitt twitterflöde är de döda.


Guff

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Får inte länken att fungera. Vad har hänt?


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Kopierat från Pinside:

"Happy Alien Day! I was hoping the investors would've made an official announcement but no, the story leaked. Yes the doors are closed and no one is employed at Heighway Pinball anymore. The company is done. Quite frankly, I would've plugged the plug a year ago. But at least some people got their games.
If it makes you feel any better, the investors were bullshitted by Andrew just as much as you guys were and they too fell for it hook, line and sinker. And those guys lost a serious amount of money. Ouch.
I lost my job but whatever, I can get another one."

Taskigt för dom som betalade men inte fick sina spel. Med under 200 spel tillverkade kan Alien bli ett nytt BBB kanske. Det är ju ett bättre spel än BBB, när det fungerar...



fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Hårda bandage! En likvidation behöver inte alltid betyda dåliga nyheter, många gånger handlar det om att omstrukturera samt göra sig av med alla surdegar. Pinball Brothers fixar biffen! ;)
Heja Jansson & Tenn!
Matchstick Pinball


tullinge

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Ok så dom som blir blåsta på sina spel då ??

Är du en sån människa , bra att veta !


Royneblom

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
    • www.retroarcade.se
  • Stad: Kungälv
Det här slutade tråkigt.

Ett fantastiskt bra spel ( ja det är grymt kul spel ) har gått i graven .

Jag förlorade själv 2 st fullbetalda LE spel och visst gör det ont .

Men alla kunder som beställt sina spel från oss på www.retroarcade.se har fått sina spel .

Ingen har blivit lurad på en krona .

Jag vet att Daniel och Patrik har lagt ner sjukt många timmar utan att fått betalt för vad dom gjort .

Ett tag funderade jag på att använda Daniel till att måla mitt hus då han måste ha sämre timlön än ett par polacker .

Utan deras insatts hade ingen haft ett Alien spel i dag och vi är ändå några i Sverige som har ett.

Jag kan bara vara ledsen för dom som jag förlorat pengar eller saknar ett spel, inte snyggt någon stans men större bolag har gått i konkurs tänker kanske på Expert som sålde tv in i det sista och sedan ej tog ansvar för garanti eller kunderna .

Om jag känner Daniel rätt finns delar och kärlek för alla Heighway Pinball spel ägare via free play på något sätt.

Inte ett dugg bitter ...


tullinge

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Visst så är det men att skriva en dryg kommentar såsom mirko
gjorde är ju mest ett tecken på total avsaknad av empati.

Och daniel verkar ha gjort väldigt mycket för att ro iland detta spel , hoppas han har gått efter sin karma och inte blivit vilseledd på nåt sätt för han verkar vara en genom ärlig kille.


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Tullinge, jag har ingen aning om vem du är. Men du kommer få ett väl avvägt svar i en snar framtid. Just nu befinner jag mig på flippermässa i Hamburg med alla flippertillverkare samt flipperproffs. Empati är en grej du ska få äta upp resten av ditt liv. // mirko
Matchstick Pinball


tullinge

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Ohhh  wow vilken snubbe du är, om du formulerar såsom du gör får du väl stå ditt kast, och ja jag låter empati guida mig genom livet.  Det ser ut som fler behöver göra det i dagens samhälle.



MAC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 831
    • Visa profil
    • Slapsave Pinball Kristianstad
  • Stad: Kristianstad
Det finns ’ärliga och det finns oärliga konkurser’, kan också nämnas som ’oplanerade eller planerade’. I en planerad konkurs drar man oftast ut på att betala sina leverantörer och andra fordringsägare så långt det går. I det andra fallet är det oftast så att en affärsplan inte håller såsom man planerat. Marknaden viker, kundkretsen saknas, matrialinköp har blivit för dyra, eller täckningsbidraget är för lågt. Även utebliven eller för dyr marknadsföring, kvalité osv. kan vara orsaker.

I en konkurs överstiger skulderna tillgångarna. En likvidation brukar innebära upplösning av företaget, där fordringsägare får sitt och eventuellt överskott fördelas mellan ägare. Begreppet kan variera mellan länder.

Jag har inte satt mej in något djupare i detta fall, mer än vad som står i inläggen, och mitt hobbyintresse för flipperspel, men det känns som Royneblom har koll på att inga svenskar har förskottsbetalat mer än han själv. I saken ligger också att du som privatperson bör ha vetskap om risken med att förskottsbetala till ett företag. Om ett så betydande belopp som +80.000 kr förskottsbetalas utan någon säkerhet, kreditupplysning eller garantier, så tar man en risk som privatperson (eller företag).

Jag hoppas för Daniel och Patriks skull att allt ordnar sej så gott det nu kan gå, och att de står i förtur på eventuellt inkråm. Det är väl just det som i detta fall kan vara förhoppning (utan att veta), att inventarier får övertas eller köpas loss kraftigt reducerat så det blir någon form av efterlevnad på igångsatta projekt.


cho

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Visst så är det men att skriva en dryg kommentar såsom mirko
gjorde är ju mest ett tecken på total avsaknad av empati

Hur 17 får du Mirkos kommentar till att vara dryg? Känner du Mirko ens?  :o :o :o


Progg

  • Donator Guld
  • Full Member
  • *****
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Nä, Cho, jag förstår inte heller. Jag tycker snarast att Mirkos kommentar är empatisk.


Tags: