Frispel

sedan 2001

HEIGHWAY PINBALL?

MYG

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
  • Stad: Borlänge

Leffe

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 539
    • Visa profil
  • Stad: Järfälla
Jag håller också med Cho  och Progg.
Det har varit få förklaringar från Tullinge, vad  han menar, fast att han har varit inloggad här.
« Senast ändrad: maj 06, 2018, 23:23:13 av Leffe »


Royneblom

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
    • www.retroarcade.se
  • Stad: Kungälv
Ja med stor risk för att bli "ner skriken" Så kan man väl tycka att Hårda bandag och svaret att göra sig av med surdegarna ( surdegarna är ju faktiskt de kunder som trott på spelet och betalt in pengar i förväg i god tro att man varit med och bidra till att utveckla ett nytt flipperspel spel och så småningom få ett av dessa ex)

Jag utgår från att ni som svarar inte har blivit av med pengar , då kanske ni tyckt lite annorlunda.

No hard feeling mot Mirko som jag träffat flera gånger och tycker är en "go gubbe" men jag har förståelse för olika tankar och att någon uppfattar hans kommentar negativ.

Jag kan bara önska Daniel och Patrik lycka till i deras nya bolag och kan jag stötta dom på något sätt kommer ha göra det igen både med tid och pengar.

Det finns för få folk som lägger ner tillräckligt med tid och pengar för att driva denna fantastiska hobby vidare.

Daniel och Partrik är inte 2 av dom.


MAC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 831
    • Visa profil
    • Slapsave Pinball Kristianstad
  • Stad: Kristianstad
Jag kan inte hålla med om att citat:

"Det finns för få folk som lägger ner tillräckligt med tid och pengar för att driva denna fantastiska hobby vidare."

Jag tycker det har blomstrat upp föreningar/personer i flera av våra städer som lägger mycket tid och pengar på att köpa spel, reservdelar, arrangera tävlingar etc.
Borås, Göteborg, Jönköping, Halmstad, Sundsvall, Malmö, Lund, Kalmar (Färjestaden), Eskilstuna, Laholm, Örkelljunga, Norrköping. Har säkert missat någon stad (ursäkta), men det finns betydligt fler idag än för några år sedan som lägger mycket tid på hobbyn och har spridit det till fler som upptäckt intresset för flipper.
« Senast ändrad: maj 07, 2018, 09:37:55 av MAC »


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Clarifying. ---Hårda bandage! (Tufft beslut). En likvidation behöver inte alltid betyda dåliga nyheter (vara ute i god tid!). många gånger handlar det om att omstrukturera samt göra sig av med alla surdegar.( surdegen betyder att eliminera alla negativa krafter som påverkar balansen). Absolut inte slutkunden som roineblom nämnde! Pinball Brothers fixar biff[en!(önskar dessa flipperälskande  kämpar all kraft för att lyckas!). ]Heja Janson & Tenn! (bara ren peptalk)



MAC beskrev strukturen på ett ypperligt sätt.
« Senast ändrad: maj 08, 2018, 01:30:19 av fitzroy »
Matchstick Pinball


doodle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 286
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad


Royneblom

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
    • www.retroarcade.se
  • Stad: Kungälv
Som jag sa.

Mirko är en go gubbe .

Förklaring och förtydligande gör det ännu klarare.

Samma här peppar gärna Patrik och Daniel vilken dag i veckan
Som helst.


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Här kan man förlora ännu mer pengar på det hela om man vill:
https://www.gofundme.com/dave-sanders-fund

(Se! En dryg kommentar på riktigt. You're Welcome!)


Tags: