Frispel

sedan 2001

Laga "playfield"

Jackel

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
  • Stad: Järfälla
Jag har ett Demolition man som är i lite behov av att repareras då spelplanen fått 2 sprickor. Ganska djupa sprickor och jag misstänker att gör jag inget kommer de att bli större. Behöver tips på bästa sätt att laga spelplanen samt om man skall köra clearcoating på den efteråt? Dessutom så kan jag känna några inserts idag och tror att lättaste sättet att jämna till det är att lägga på lack istället för att limma om dem.

Då detta är mitt första flipper behöver jag hjälp med tankar och ide'er, alternativt omni vet om det finns någon duktig i Järfälla eller dess närhet som jag kan bolla tankar med och få hjälp utav.


Wiggy

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: Piteå
Sprickor? Bilder underlättar så man förstår hur mycket det handlar om :D
Är dina inserts för höga eller låga?


Jackel

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
  • Stad: Järfälla
Jag har just nu inte skruvat isär mitt playfield så det var svårt att ta bild, provade med 3 olika kameror, men bara telefonen kunde komma åt sprickorna och visa en bild där man ser något. Tyvärr så blev de suddiga, men bifogar de bästa bilderna.

Sprickorna syns bättre om man krymper bilden så det ser skarpare ut. Ca, 1,5 cm långa sprickor, ganska djupa. Ingen aning hur de kan ha uppstått.


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala

Jackel

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
  • Stad: Järfälla
Högst upp i mitten på flipperspelet, i utskjutningsbanan. till höger om cryoclawen. Till höger om sprickorna kommer man till bumprarna och nästan rakt ovanför har du en "trunk" för att låas kulorna.
 


Jackel

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
  • Stad: Järfälla

Tags: playfield