Frispel

sedan 2001

WCS - diverter

callebe

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jomen nu är det såhär att jag tog lite dåligt med bilder när jag plockade isär mitt WCS och nu kommer jag inte ihåg hur divertern skulle sitta. Asså, i stort sett sitter den, men jag har för mig att jag plockade bort en låsbricka och jag har för mig att det var under spelplanen, men jag fattar inte hur. Jag har en vit tjock plastbricka där under, men inget uppe vid själva diverter-bladet trots att där är det faktiskt en skåra för tex en låsbricka (dock passar inte den låsbrickan jag fick över). Jag har letat här och på nätet efter bilder, men har inte hittat några närbilder. Kan någon ta nån bild uppe vid själva diverter-bladet och nån undertill och posta dem här eller skicka till mig, så vore jag tacksam!


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Har inte tillgång till spelet nu. Men jag är rätt säker på att det ska vara en bricka som vilar mot rampen på axeln och sedan ett större e-clips som låser axeln i höjdled  och sedan ska divertern skruvas fast på axeln med två små skruvar.


callebe

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Tack granman, det du säger låter helt rimligt. Med tanke på saknade skruvar och mystiska McGyver-lösningar på andra ställen, så är det inte helt överraskande om inte heller divertern var helt komplett innan jag plockade ner den.


aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Hade också problem med den, men det var mer hur fjädern skulle vila undertill.

Plastbrickan är en distans och den ska sitta mellan plastrampen och metallarmen där uppe.

Själva leden skruvas med en liten insexnyckel direkt mot stolpen. Kolla som sagt att den fjädrade leden vilar ordentligt och det är ett enkelt och mjukt spel när du vrider metallarmen fram och tillbaka. Om du sätter tillbaka det precis som på bilden ska det gå mjukt.

Ifpa ID 63357


Tags: diverter