Forum > Flippersnack

Swish-betalning för krediter?

(1/2) > >>

mice:
Någon operatör som har detta? Tyckte bara att rent tekniskt vore det intressant och mycket lämpligt för kund.
Swish-QR-kod på spelet, typ.

johan_r:
Ja,det finns en lösning för det som vi håller på att kolla på.
Men som företag är det 2 kr i avgift per mottagen swish,så då måste priset/kredit höjas med 2kr+moms minst.
Och det är lite krångligt bokföringsmässigt att få in typ 2000 swish betalningar eller mer i månaden.
Samt att en liten dator måste byggas in spelet som sköter allt,och så måste det finnas wifi.

På flipperhallen kollar vi på en lösning att sätta på en swish mottagare på växlarna.

BAT:
Swish på växlarna låter som en fantastisk idé (och prisvärd), att lägga polletterna/tiorna i maskinen är inte så betungande.

mice:
Ja, Swish på växlarna är ju ett bra mellansteg. :)

En fördel med att ha det i spelet är ju att man som operatör får "live" info. Ett populärt spel som inte får något i intäkter, under en tidsperiod, har ju ett problem, typ. :)
Och jobbet bokföringsmässigt måste det väl vara enklare att hantera än att ständigt behöva tömma/hantera mynt/poletter och kolla av räknare i samtliga utställda spel?
Wifi fixar man genom att ha en Android-telefon med SIM-kort i ett av spelen, som agerar wifi hot-spot för de andra spelen.
Men ja, en "dator" (raspberry PI, Android-lur eller annat mycket billig och strömsnål enhet) kommer man nog inte undan.

Coolt att det tänks på. Att få in pengar på enklast möjliga sätt borde ju vara prio 1. Men vad vet jag. :)

realpingo:
Det bör ju gå att "komma runt" genom att skapa en egen app som är kopplad till Swish och som räknar krediter.
När man sedan vill spela så använder man appen och QR-koden på spelet. Då dras beloppet via appen.

Då får man Swish-betalning (och kan även använda andra betalningar) i större summor, dvs färre antal transaktioner, samtidigt som man har kontroll över varje specifikt spel OCH man slipper kommunikation mellan spelen. Det enda som behövs är en app som folk laddar ner till sin telefon. Bör ju dessutom inte vara någon jättestor app att bygga...

EDIT: ARGH! Fort blir fel. Hade Tusen-Frågor bredvid mig, och det gick lite fort.
TILL detta behöver man såklart, på plats i lokalen, någon form av maskin (dator, RaspPie, Arduino etc) som kommunicerar med App-databasen och sedan triggar relä i maskinen för att addera credits.
Fördelen är ju att när man använt en spel-QR-kod en gång så kan ju appen minnas denna som "Twilight Zone, på FlipperPalatset, i Storstan", och så kan man trigga credits remote på samma spel efter SMS som "Ok farsan, nu är jag vid TZ. Skicka 10 credits!"

/ Pingo

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion