Frispel

sedan 2001

Dracula williams bluff annons

Panamayellow

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: Ödeborg
Hej
En kollega på jobbet sa på kafferasten idag att det fanns ett Dracula på Uddevallatorget till salu, var inne o kolla på de o tyckte priset var rätt lågt.
 Började fundera hur man skulle övertala frun men insåg att det inte går.
Googlade fram annonsen senare och hitta en med samma bilder lite billigare så det verkar vara någon bluff annons efter bild sök så hitta jag de på ebay (troligen äkta annonsen )med samma bilder. Så var vaksamma!! Flipperfrälsta

https://uddevallatorget.se/fritid_och_hobby_ovrigt/2832671-dracula_1993_pinball_flipper_williams_bram_stoker%27



Panamayellow

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: Ödeborg
Hahaha tror google translate har hjälpt dem lite


Manta

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Går det så knackigt för Cheltenham Town att gamle "Harry" måste slumpa bort sitt fina BSD på det här förödmjukande sättet - i Uddevalla till på köpet ?

https://www.ctfc.com/teams/first-team/midfielder/harry-pell/

Tror att namnvalet är själva tricket i annonsen. Folk som inte reagerar på den fotbollsreferensen-  är kanske mer antagliga som "lättlurade".....
Hade det funnits ett telefonnummer med så hade man ju förmodat att annonsen är ett prank för att nån ovän ska få redigt mycket samtal närmsta tiden.....


BeO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Furulund
Tror att namnvalet är själva tricket i annonsen. Folk som inte reagerar på den fotbollsreferensen-  är kanske mer antagliga som "lättlurade".....
Hade det funnits ett telefonnummer med så hade man ju förmodat att annonsen är ett prank för att nån ovän ska få redigt mycket samtal närmsta tiden.....

Jag kan ju meddela att för mig som är helt ointresserad av fotboll säger namnet mig ingenting alls  :P
Hade det däremot stått Wayne Rainey eller Casey Stoner hade jag givetvis (som alla andra icke lättlurade människor) reagerat direkt!  ;D  ;)



Panamayellow

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: Ödeborg
Nu kunde jag ju inte låta bli att Maila denna harry pell för man har ju lust att driva lite med detta.
Men han har otroligt bytt namn redan.

Drog ett mail till han och här kommer svaret   x=e

Frxd Muxrman
Mån 2018-03-05, 01:54
Hej,

    Ber om ursäkt för min försening. Ja, det är fortfarande till salu. Är du fortfarande intresserad ?

Vänliga hälsningar
Fred
_____________________________________________________________________________
mitt
Hej

inga problem, jag är intresserad har du några mer bilder på spelplanen särskilt det stora D et i Dracula
där brukar det vara mest slitage.

Martin O


Panamayellow

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: Ödeborg
Nytt svar samt bilder från en annons på ebay

Hej Martin,

    Ja, självklart har jag bifogat några bilder.

Ha en bra dag
Fred



Mitt svar

Hej
Det ser ju jättefint ut! jag vill köpa det kan jag komma och titta på det?


Panamayellow

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: Ödeborg
Nytt svar 

Hej Martin,

    Innan allt måste jag säga att jag är i München och Flipper är här med mig. För att undvika fel, ber jag dig om du vill skriva på engelska. Jag talar inte svenska mycket väl. Hoppas detta är inte ett problem. Men du kan skriva på svenska, om du vill.

    If you have the possibility to come here in Germany to pick up the Pinball personally, will be great! The coffee would be from me of course :-)

    In case you don't have the possibility to come here, we can use a shipping company; and of course I will pay all the shipping fees. This is also a good option because the company will provide a 3 days trial period, meaning that you can test the Flipper for 3 days, before receiving the money from you. The delivery period will be around 3 or 4 days and the payment will be made via bank transfer or paypal.

Best regards
Fred


Panamayellow

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: Ödeborg
vet någon något bra sätt att jävlas mer med han


Slapsave

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
  • Stad: Örebro
Googla James Veitch för uppslag om hur man driver med såna :)


johan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 431
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det uppenbara är väl att du svänger förbi i mitten av nästa vecka när du ändå har vägarna förbi München. Ditt jobb har ju ett kontor där, så frakten är inga problem. Du kan betala när ni ses.  ;D
Det är lika för alla


Manta

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Håller på dig Panama  ;)

Tyvärr har jag inga superbra tricks på lager. Men det borde ju om inte annat gå att sno tid och energi från muppen genom att ställa seriösa men krångliga frågor, som kräver att bluffaren själv måste börja googla på flippret och ta reda på detaljer. Ex. "I would like to wire you the payment, fully or in parts, and have my friend who drives a truck from Ingolstadt to Malmö pick the game up. Only thing I really need to know, could you please give me the full serial number under the soundboard and preferably one or two photos from the fuses connected to the display"   eller hellre nåt ännu krångligare, som dock ändå framstår som plausibelt......


Panamayellow

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: Ödeborg
Nytt svar

Hello Martin,

    Well, as far as I know, DHL only works as a transport company, they deliver a package from point A to point B, but they don't take care of payments. I don't know exactly how they work.

    Before proceeding, I will try to explain exactly how the transaction will take place:

1. I will go at the local agency of the shipping company, and I will sign a contract with them. I will leave the Flipper in their custody.

2. You will be contacted by the agents of the company, and you will receive from them, the scanned bills ( with payment and delivery information ) and the tracking number of the delivery, so you can track the machine online, using their website.

3. After you verify and see that everything is in order, you have to transfer the money - 22 000 SEK to a bank account of the shipping company ( they will hold your money, until you finish testing the Pinball ).

    When the 3 days trial period, ends... if you decide to keep the Flipper, you have to sign the necessary documents, so I can receive the money from them.
    In case you decide, not to keep the Pinball, you will receive your money back, and they will send the machine back to me ( But I am sure you will keep it because it's in perfect condition. You will see! )

    This is how their system works and in this way both of us are safe.
    Let me know if you accept those conditions, and today after work, I will send the machine. and also, to do that, I will need your full name and address ( your shipping details + your mobile number phone ).

Best regards
Fred
 

---
 
- One of the great beauties of architecture is that each time, it is like life starting all over again. -

Professional Architects - PA's -
- Partner & Group -
www.ProfiArchitects.com


Panamayellow

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: Ödeborg
mitt svar

HI

That sounds like the best option we use your shipping company.
But i have just two more cuestion about your game befor we proceed.

Inside the cabinet in the bottom you have a yellow label with a name on it inspected by ............    i want to know whitch inspector? it is on this game befor i buy it.

And for last can you take a photo of the prototype left slingshot plastic with Keanu Reeves and Wiona Ryder faces (this plastic must be in good condition outherwise this game is not wort much money).


Have a good day  Martin O


Panamayellow

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: Ödeborg
nu får han nog googla lite om han skall få fram den rätta bilden!!! ;D


Tags: