Frispel

sedan 2001

Dagens i-lands, katapulten på mitt MMr

Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
Som rubriken antyder har jag katapultprolem med mitt Remake. Under multi när/om två kulor kommer in samtidigt kommer de 99 av 100 ggr i osynk och katapulten orkar liksom inte skjuta ut bägge.

Är det någon mer här som lider av samma erfarenhet och som dessutom har en lösning på problemet?

Vidare undrar jag hur flippersverige ställer sig till att man byter de fula slingposterna mot "riktiga" på ett Sternspel?
Funderar skarpt på att byta mot lila på GB. Inte helt pk, men det struntar jag egentligen i...

Mvh Fredrik


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1442
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Har aldrig spelat MMr, men kul att höra att de har lyckats få det så likt originalet som du beskriver. Hoppas kulan även studsar ut ur Merlin-koppen ofta.
När det gäller GB så fråga INK hur det ser ut på flyern, där har du facit :P Själv skulle jag dock utan att skämmas bytt ut om jag ville.


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
Jo jag har haft fel färg på HS2's flippergummin, det upptäckte Inken direkt och anmärkte på...

Ang koppen så fungerar den såvida man inte pangar för hårt.



INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Star Posts istället för den tunna stolpen? Det är väl bytt för att kunna ha mindre slingshots och därmed spara plats?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Är inte problem med kulor som inte vill ut en justering av själva rampen. En kula ska väl ramla ut via "hålet" i rampen.


Tags: