Frispel

sedan 2001

Snart tillbaka i gamet

BeO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Furulund
Hej gott folk!

Nu är det drygt 5 år sedan jag sålde mitt Dr Who pga flytt, och snart är det dags för nytt boende (igen) där jag äntligen kan ha plats för ett nytt spel. Men jäklar vad priserna har sprungit iväg... Inget nytt för er såklart, men en mindre chock för en annan vad ett Addams Family, Attack from Mars eller Theatre of Magic kostar idag.

Misstänker att jag får sikta in mig på de mindre populära, alternativt äldre spelen. Med en budget på kanske 20kkr, vad finns som är kul att spela? Tar mig gärna an ett spel som behöver en uppfräschning. Bytte alla lampor, gummin, flippers och lite annat smått och gott, plus en rejäl rengöring, på mitt Dr Who innan jag sålde det, och tyckte den biten var riktigt rolig. Så om renoveringsbehovet är på den nivån är det inga problem för mig. Spelplan utan för mycket slitage är dock nästan ett måste för mig, likaså hel grafik på kabinett/box. Den typen av renoveringsjobb vågar jag mig inte på ännu.

Får min nya lya först om några månader, så innan dess är inget köp aktuellt för mig. Men skulle vara bra att få lite tips i förväg så man har lite bättre koll när det väl kan bli aktuellt.

Tack på förhand!

/Mvh BeO


aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Det är tråkigt att priserna har stuckit iväg som håller många nyintresserade borta från intresset, men efterfrågan är hög och många (alla?) har kapitaliserat på det genom att flippa iväg gammalt och köpa dyrare nytt. På fem år har det hänt otroligt mycket, men mestadels har ökningen kommit de senaste två åren bara.

För 20000 får du riktigt bra och fina System 11-titlar som Earthshaker, Whirlwind. Även tidiga WPC som Bride of Pinbot. Annars ligger de allra flesta DMD-spelen omkring 20-25 med toppnoteringar runt 30 för riktiga fina exemplar för den som vill lägga det.

Över det ligger Topp 30-spelen och nyare Stern.
Ifpa ID 63357


BeO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Furulund
System 11 är ju inte helt fel, finns flera trevliga titlar där. Taxi och Diner är två jag kommer på på rak arm... Finns väl ett Elvira också som System 11? Får bläddra lite på ipdb.

Hur är det med äldre spel än så? Centaur t ex har jag länge varit sugen på, men ser aldrig något till salu här hemma så noll koll på pris. Får försöka hålla koll på reservdelstillgång också, någon gång går sakerna sönder  ::)





aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Äldre titlar är ju klart billigare men dom cirkulerar inte lika ofta. Har aldrig sett ett Centaur till salu i Sverige de senaste 2-3 åren.

Gamla spel lever inte lika mycket. Dom kanske har krånglat och så står dom och dammar hemma hos folk.
Ifpa ID 63357


Leif

  • Donator Guld
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
  • Stad: Laholm
"Gamla" spel som Centaur & Fathom, är inte svårare med delar eller laga än "moderna"
Släpptes ju också nya spelplaner för ett tag sedan.

Mail: info@leitec.se
L I #14743
JOY #4998


Tags: