Frispel

sedan 2001

LPA Open 2018, 21-22 april

JANI · 116 · 34277

junkwave

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
  • Stad: FRB C.
P A is out :( Got the day of saturday so that I could participate, and then a few days later I get pulled in to work, on sunday 22th, for a yearly status/count :( It really sucks...


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Nu är det ca en vecka kvar innan tävlingen ska vara betald. Ej betalande flyttas till reservlistan efter den 1/4. 

Även ni som är på reservlistan måste betala (för att ev. kunna flyttas upp). Vi återbetalar om ingen plats erhålls i tävlingen.


PML

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 113
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Tyvärr avanmälan på Mikael Lindström PML #55708


bullovic

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 101
    • Visa profil
  • Stad: Umeå
Kan stryka mig från reservlistan:


Daniel Bertilsson, BER, 29973


MYG

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
  • Stad: Borlänge
Stryk även mig från reservlistan. MYG, Mats Grehn #1858


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Nu har det börjat dyka upp kvalspel i listan (se sida 1).

Missa inte att vi har en förtävling på fredagen också. Där har du möjlighet att känna på alla de nyputsade tävlingspelen (som kommer vara avstängda på lördagen). Under hela fredagskvällen går det också bra att kvala i LPA Pin-Golf.



MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
 Det finns ju en telefon-app som hänger ihop med Dialed In. Är det något ni tillåter och uppmuntrar att man använder i tävlingen?


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Är inte den disablad i tournament settings? En gratis big  bang kan göra jättestor skillnad och Bluetooth till spelet är inte superstabil, appen funkar inte på alla telefoner, etc.

Sen borde väl hela spelet vara disablat i turneringar då det är både långspelande och irriterande med alla jäkla magneter överallt.

Ser fram emot helgen!


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp

BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Om man vill korta bolltiderna borde väl magneterna vara än mer aktiva? Lex Addams.
Lyckan är en tänd modelampa.


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Helt rätt Bud. Därav klurandet, en trevlig spelupplevelse mot korta bolltider. Kulan flyger och far duktigt när magneterna är aktiva.

Nu är listorna med kvalspelen nästan kompletta.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
"En trevlig spelupplevelse mot korta bolltider. Kulan flyger och far duktigt när magneterna är aktiva."
:D


EDIT: Förresten, en fråga om Dialed In.
Jag har bara spelat på ett exemplar (Stellans). Jag förstår att det finns en feature under multiboll som ibland gör att flipprarna saknar kraft in någon sekund eller två (om man inte lyckas stoppa "blixtarna" genom att skjuta rätt skott). Men på vårt ex blir flipprarna konstiga även i singelkulespel ibland;  i regel när man har spelat ett tag (en timme kanske).
Då blir ca vart sjunde skott bara en fjäsen fösare istället för ett riktigt skott.
Vi misstänker att det inte är en avsiktlig feature, men vet inte säkert.

Är det något ni känner igen från ert exemplar?
« Senast ändrad: april 16, 2018, 14:52:33 av MCR »


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Jag har inte varit med om en fjäsen fösare på vårt exemplar :-)


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
JJP spelen verkar mer vara gjorda för hemmamarknaden och är alla väldigt långspelande. PAPA fick verkligen modda WOZ för att kunna ha med det i tävling och jag har aldrig sett TH i en stor tävling. DI har ju funnits på en del tävlingar men jag vet inte vad dom har gjort för att få det mer lagom i speltid.
 
DI magneterna är väldigt irriterande. Häromdagen hade jag spelat i kanske 20 minuter och magneterna under spelplanen bara kastar kulan rakt ut i outlanen. Jag har egentligen inget emot magneter om man kan undvika dom genom att spela strategiskt (skjut i kanten på gubben på IM, använd Link MB för att ta ner AMP banken på Avatar, etc.) men detta!

Från det lilla jag spelade deras POTC i Las Vegas verkar det vara långspelande också då varje skott på högerrampen går in på övre spelplanen utan möjlighet att variera med diverter etc.




Silverminken

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad

Tags: