Frispel

sedan 2001

Vad bör man tänka på vid köp av RFM?

nibre

  • Donator Silver
  • Full Member
  • *****
    • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Vad bör man tänka på/kontrollera vid köp av "Revenge from Mars"?

Har ett svagt minne att det var något med skärmen, något med nätdelen och kanske ytterligare något.

Jag tar tacksamt emot råd!



FrisseFrasse

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag är intresserad av ett RFM och det är ett par saker som du säger, sedan är det väl prismkortet som är en dyr och komplicerad grej. Innan fanns Nucoreprojektet, som tyvärr verkar vara nedlagt, men vill minnas att det var rätt saftigt prissatt. Det är även viktigt att kolla glaset eftersom det är dyrt och svårt att finna nya, spelade på ett SWEP1 i Budapest på en bar där man satt en plastfilm på ett vanligt glas och det fungerade dåligt.
"Det här är ett av de värsta fallen av snabbt eskalerande flippermissbruk jag har sett." citat LOP


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Några saker som är värt att kolla på :
Skärmen - kolla att den är skarp och med bra kontrast .. går ifos att få tag i ersättning , går även att göra LCD-konvertering ..
Datorn - lyssna på fläkten , om CPU:n blir överhettad är det inget bra .. det är även några kondingar man kan / bör byta ( det är iofs ett lätt jobb om man kan löda ) , kommer inte ihåg vilka det är men typ 5 st el nåt ..
Spelplansglaset - dyrt att köpa nytt , kan vara svårt att hitta ersättare till ..

Prism-kortet är nog inget man kan kolla direkt , antingen funkar det eller oxå inte ..


Leif

  • Donator Guld
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
  • Stad: Laholm
Nucore lever! Hade i mitt förra RFM, ska in i mitt nya också, men denna gång med ssd disk.

http://www.bigguyspinball.com/community/viewtopic.php?f=17&t=1168


Jim Askey
myPinballs Electronics
Säljer delar & hela kit, men det kostar lite.
http://www.pinballinfo.com/community/threads/mypinballs-drop-in-replacement-rfm-swep1-computer-systems-now-available.19658/
Mail: info@leitec.se
L I #14743
JOY #4998


FrisseFrasse

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det var som fasen, visste inte att dom tagit upp det igen.
"Det här är ett av de värsta fallen av snabbt eskalerande flippermissbruk jag har sett." citat LOP


Tags: