Frispel

sedan 2001

"TILT! - en utställning om flipperkonst" - Inbjudan till vernissage

nibre

  • Donator Silver
  • Full Member
  • *****
    • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag skulle gärna vilja beställa en utställningskatalog. Jag kan swisha eller göra insättning på konto.


Bundy

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 678
    • Visa profil
  • Stad: Sandviken

Jätteroligt att läsa inläggen i den här tråden och se att det är fler än Claes och jag som tycker det konstnärliga är ett kul och intressant inslag i flipperkulturen.

... Fanns det fler än vi som tyckte att det här var en kul och intressant grej eller var vi helt ute och cyklade?

Det är nog många fler än ni som tycker att det är en kul grej och uppskattar det konstnärliga i gamla flipperglas.
Har själv 4 st toppglas på väggen i mitt gameroom och skulle tror att jag är långt ifrån ensam om det.
Hoppas utställningen kan få en fortsättning/spridning till andra delar av landet.
Quit playing with the clock!


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
NIBRE: Självklart skickar jag ett ex av katalogen. Det enklaste är nog att Du swischar 100:- till 0704-82 57 68 (= Ulrika Holmquist)) så skickar jag ett ex. Men glöm inte att uppge namn och adress i den här tråden.

Mvh
Mats


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Hej igen

Är det någon annan, som vill köpa ett ex av katalogen, så är det bara att swischa 100:- (inkl porto) till 0704-82 57 68 (Ulrika Holmquist). Men glöm inte att i den här tråden uppge namn + adress, så att jag vet vart jag skall skicka katalogen.

Mvh

Mats


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Och nu ringde reportern ifrån SvT. Om det inte dyker upp något oförutsett, skall inslaget visas idag på VästNytt 18.30. Annars skall det visas i morgon vid samma tid.
Och då kanske man kan länka till Svt Play, så att det blir ungefär som på Youtube.
« Senast ändrad: januari 18, 2018, 20:17:58 av matsholmquist »


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Här är länken till "Västnytt" (som programmet hette när Mats var ung ;) )
https://www.svtplay.se/video/16719477/lokala-nyheter-vast/svt-nyheter-vast-19-jan-18-30-1?start=auto&tab=2018
7.45 in i programmet kommer reportaget. Passa på, det ligger bara ute en vecka. En eloge till redaktionen som lyckades hålla sig till endast två ordvitsar och dessutom undvika ordet "urflippad"


dahlman_peter

  • Pinballer
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 690
  • Pinballer
    • Visa profil
    • Degerforce Pinball
  • Stad: Degerfors

Bifrost

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 362
    • Visa profil
  • Stad: Klippan

mtn

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
  • Stad: Oslo


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Idag ringde svärmor och sade att delar av inslaget från VästNytt även varit med i Landet Runt.

Både Claes och jag är uppriktigt förvånade över det intresse som visats för utställningen. Orsaken till att vi bestämde oss för att arrangera utställningen var visserligen att vi tyckte att vi hade en kul grej - ett konstnärligt perspektiv på flipperspelen - som vi ville dela med oss av. Men att vi skulle få såväl Dagens Nyheter och ETC Göteborg som Radio P4, Västnytt och nu, till sist, Landet Runt att rapportera om utställningen hade vi inte kunnat föreställa oss. Eftersom Claes och jag i sådana här sammanhang endast är två glada amatörer, vet vi inte vad som är bra publiksiffror för en utställning av det här slaget, men i runda slängar tror vi, att i hade ungefär 800 besökare.

Det finns de som uttryckt förhoppningar om att utställningen skall kunna vandra vidare i Sverige. Claes och jag ställer oss inte avvisande till detta (allt är dock en fråga om tid). Och faktum är att två museer tagit kontakt med oss för att kolla möjligheterna till detta. Men har Ni som läser detta förslag på museer, som Ni tycker skulle vara lämpliga för en utställning av det här slaget, får Ni gärna skriva det här. Så får vi se vad Claes och jag mäktar med.

Och än en gång: jättekul att så många av Er dök upp!


Tags: