Forum > Flippersnack

"TILT! - en utställning om flipperkonst" - Inbjudan till vernissage

<< < (3/6) > >>

MCR:
Bra jobbat gubbar!
Ni får turnera med utställningen så att fler (t ex jag) kan se den också! :-)

P Q:
"Om berget inte kan komma till Muhammed, får Muhammed komma till berget"


Bra jobbat med utställningen!

cw:
Om bilen inte tar Muhammed till Mecka så får Muhammed mecka med bilen

Jag var bara tvungen  ::)

matsholmquist:
Hej!

Jätteroligt att läsa inläggen i den här tråden och se att det är fler än Claes och jag som tycker det konstnärliga är ett kul och intressant inslag i flipperkulturen.

Inför vernissagen var vi, helt ärligen, väldigt osäkra på om det skulle komma några besökare. Fanns det fler än vi som tyckte att det här var en kul och intressant grej eller var vi helt ute och cyklade? Men till vår stora glädje kom ju närmare 200 personer den första helgen (huvudsakligen flipperentusiaster samt nära och kära till Claes och mig) och sedan har det faktiskt fortsatt komma mellan 40 och 75 personer varje dag. Jättemånga tack för att så många av Er ville komma!

Det mediala intresset har också varit stort. Först gjorde ju P4 Göteborg ett inslag, sedan skrev Dagens Nyheter sin artikel och så hade ETC Göteborg ett dubbelsidigt reportage om det hela. Men som om det inte räckte, så ville faktiskt också TV intervjua oss idag. När det inslaget dyker upp vet jag inte, men det var SVT Göteborg (Västnytt) som stod för intervjun.

Och som MCR är inne på: finns det intresse från något museum i Sverige att låta utställningen vandra vidare, är det inget som Claes och jag utesluter.

På söndag klockan 16.00 börjar vi dock plocka ner utställningen.

ALF:
Finns det möjlighet innan ni plockar ner att göra en youtube utställning för oss som inte haft möjlighet att göra ett göteborgsbesök?  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion