Forum > Flippersnack

"TILT! - en utställning om flipperkonst" - Inbjudan till vernissage

(1/6) > >>

matsholmquist:
Hej

Varför är det inte fler som uppmärksammat den vitala och ofta så rebelliska konst, som återfinns på så många av de gamla flipperspelen?

Detta var vi några som först undrade och som sedan bestämde sig för att försöka få en utställning om flipperkonst till stånd. Med hjälp av Konstnärscentrum Väst ar vi nu lyckats med våra föresatser och den 6 januari slår utställningen "Tilt! - en utställning om flipperkonst" upp sina portar för allmänheten i deras galleri på Erik Dahlbergsgatan 6 i centrala Göteborg.

På utställningen, som är den första av sitt slag i Sverige, kommer vi framför allt att visa upp backboxglas men även spelplaner, spelplansplaster, side art, flyers och hela flipperspel kommer att finnas till beskådning. Vi har också sammanställt en utställningskatalog på knappt 40 sidor. Det kommer också att finnas många och fina backboxglas till salu.

Den 4 januari kl 17-20 har vi dock ett vernissage för bland andra SFS:s medlemmar. Kan Ni inte komma då, är utställningen öppen 6-21 januari tisdagar till söndagar mellan 12-16. Det är dock bara på lördagar och söndagar, som jag eller Claes Johansson är på plats.

Har Ni några funderingar, får Ni gärna ställa frågor i den här tråden.

VÄLKOMNA

önskar

Mats & Claes

fitzroy:
Fantastiskt initiativ Mats & Claes! Nyfiken på detta, och ska försöka samla ihop full bil den 4:e från Jönköping. Vernissage med White Russians är faktiskt min grej, tro det eller ej!  :)

Bally:
Kul initiativ. Flipperspelskonsten, speciellt då det gäller äldre flipperspel uppmärksammas sällan.

matsholmquist:
Kul med uppmuntrande tillrop!

Hoppas nu bara att det dyker upp många flippernördar upp på vernissagen. Har hitintills fått klartecken från tre journalister från olika tidningar samt radio. Vore ju pinsamt om bara de och jag och Claes finns på plats på torsdag...

aerobert:
Ska försöka dyka upp :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion