Frispel

sedan 2001

Skydda spelplanen: playfield-protectors.com

Entorum

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
  • Stad: Nossebro
Hej Någon som har provat spelplansskydd från https://www.playfield-protectors.com?

Jag har varit i kontakt med dom angående om skydden är lätta att ta bort och:
"the Protector is easy to remove because it only lays on the Playfield without glue or someting!"
Vilket verkar intressant men kanske också har sina risker.

Funderar kring att ledda mina spel och sätta på ett skydd hade ju varit lämpligt att göra samtidigt.

Noterar också att signaturen är:
"Kind Regards, Mirco"
Så jag antar att det i grunden är samma firma som tillverkar reproducerade spelplaner.



MrPar

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 357
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Jag har på mitt Taxi

Fungerar bra men blir ljudlöst och en lite annan känsla. Klarlackat är bättre men blir snyggt och skyddar den fina spelplanen till man har mer tid i livet.


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Nu vet jag inte om det är samma, men har svårt att tro att det är någon större skillnad mot de som sitter fabriksmonterade på Jersy Jacks spel, iaf Dialed In.
Det är ju en bra tanke förstås, men nog känns det som där plastskivorna kommer bli rätt repiga och tråkiga med tiden. hur ser dom ut efter 3-5 år i en offentlig lokal?



aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Min erfarenhet är att det samlas skit undertill nära kanterna om man inte håller väldigt rent. Plasten borde väl gå att vaxa den också, men nog kommer den bli repad om den spelas mycket.
Ifpa ID 63357


Wiggy

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: Piteå

Manta

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Har ingen erfarenhet själv. Men jag tror mig minnas nåt inlägg på flippers.be eller flippermarkt där en snubbe klagade på sin makrolonplast till LotR. Den hade blivit repig och ful redan efter något drygt hundratal spel.
Det låter otroligt dåligt i så fall, om det stämmer.

Vore kul om någon här på hemmaplan kunde säga något på den punkten utifrån erfarenhet. Alltså hur hållbarheten artar sig.
« Senast ändrad: december 21, 2017, 13:48:00 av Manta »


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Vi har nån sån makrolonplast på ett LoTR i vår lokal och visst blir plasten lite ful och sunkig efter ett tag .. dock har vi inte testat att rengöra den med tex novus el liknande ..

sen är de ju kanske inte så lätt att lägga dit och ta bort plasten som man försöker påskina heller .. i stort sett måste ju hela spelplan strippas för att få dit / ta bort den , så det är ju inte "bara" , men visst den är ju klart lättare att ta bort än tex mylar  :o


Entorum

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
  • Stad: Nossebro
Känns lite som överkurs på spel som står hemma.

Avseende slitage ja.
På vissa före och efter blider tycker jag att spelplanen ser bättre ut med skyddet på än utan så det är nog det jag är ute efter egentligen, mer än skyddet.


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Citera
fabriksmonterade på Jersy Jacks spel, iaf Dialed In
Nej, inte på det ex vi har iaf.

F ö anser jag detta vara trams. Se till att hålla spelet rent och bollarna fräscha så håller sig spelet länge. Speciellt i hemmamiljö där det spelas tämligen moderat.


aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg

Bundy

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 678
    • Visa profil
  • Stad: Sandviken

F ö anser jag detta vara trams. Se till att hålla spelet rent och bollarna fräscha så håller sig spelet länge. Speciellt i hemmamiljö där det spelas tämligen moderat.

Kan väl knappast vara trams att förhindra slitage på spelplanen?
Visst på ett fabriksnytt spel i hemmamiljö räcker det kanske med att hålla allt rent för att det skall hålla sig fint i många år men på ett spel som redan är 25 år gammalt där inserts börjat resa sig/sjunka är det en helt annat sak.
Quit playing with the clock!


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Jättenöjd med mitt första. Jämn och fin bollgång och sjukt snyggt blankt. Kommer skaffa det till alla mina de släppt till.


Tags: playfield