Frispel

sedan 2001

RFM problemo

gäst · 8 · 3063

tjohejsan

  • Gäst
När jag startar up ekipaget så tänds transliten fläkten går igång. Monitorn är svart/lila aktig med nåt sträck i botten.
Men spelplan är helt död/svart. När jag trycker på service knapparna hörs , händer inget?
Vad kan vara problemo?
Funkade senast för 2 dagar sen.


Leif

  • Donator Guld
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
  • Stad: Laholm
« Senast ändrad: december 26, 2017, 07:13:08 av Leif »
Mail: info@leitec.se
L I #14743
JOY #4998


tjohejsan

  • Gäst
Kolla länken;

http://www.pinball2000.de/no_boot.htm

Tackar, hitta den sidan igår. Ska gå igenom den listan imorgon. Hoppas att det är så enkelt att det bara är prism kortet som glappar. ;)


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Toppenguide, men de har inte med en sak som hjälpte mig för många år sen - byt batteri på cpu-kortet (CR2032 tror jag). Däremot minns jag inte vad mitt fel var...


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Kommer inte ihåg hur problemen såg ut på mitt spel men det slutade med att jag fick hjälp med att byta powersupply, är väl inte samma standard som används idag men det går säkert att hitta på ebay i så fall.
Play a real game, play pinball


tjohejsan

  • Gäst
Jag läste lite om det där med PowerPoint supply.
Finns på Ebay såg jag.
Ska även kolla batterierna.


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Det finns adaptrar från modern ATX kontakt till den äldre AT kontakten på t.ex ebay så man inte måste hitta ett urgammalt nätaggregat från förra årtusendet. Dom lite modernare ATX aggregaten hittar du på vilken "soptipp" som helst här hemma.

https://www.ebay.com/itm/20cm-INLINE-STROMADAPTER-INTERN-20POL-ATX-NT-POWER-ZU-P8-P9-AT-MAINBOARD-26641/162398240420?epid=1904288743&hash=item25cfb07ea4:g:md4AAOSw4CFYpdUs
« Senast ändrad: december 26, 2017, 18:10:32 av granman »


tjohejsan

  • Gäst
Lossade alla kablar, tog ur prism kortet. Satte tillbaka allt.
Nu funkar det fin fint ;)


Tags: power