Frispel

sedan 2001

Tävlingskalender 2018

JMN

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
    • Sundsvall Pinball
  • Stad: Sundsvall
Yoo,

Ni som nu arrangerar lite större tävlingar hur ser planerna ut för 2018 och då främst våren...?

Vi sitter och vill undvika krockar så att vi bjuder på undanflykter då mirko mfl har lovat att dyka upp norr om tullarna även när de inte ska till Arlanda.....;-)

Och ja, det tar bara 3,5 timme med tåg till Sundsvall från Stockholm och den tiden fördriver ni bäst med pinball arcade eller annat flipperrelaterat..




 




JMN

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
    • Sundsvall Pinball
  • Stad: Sundsvall
Thxs... vi kommer förmodligen att ha en större tävling i Sundsvall under våren samt troligtvis Sveriges största på nordsken i maj som har 10000 besökare. Kanske inte supermånga rateade men till storlek så :)


JOH-an Flygare

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 223
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Skall kanske försöka ta mig till Sundsvall men Örebro låg lite bättre till för SM.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_demografiska_mittpunkt
 ;)


agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
Go Sundsvall. En tävling med 10000 potentiella deltagare. En tiondel av dessa och det blir världens största tävling någonsin.

SM kommer bli grymt, kan jag även få se norrsken då tro ;-)
Stay cool, Daddy-O


PeoZ

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Nordsken är förvisso inte i Sundsvall, men det är väl norrland oavsett :)  -> https://nordsken.se/

Att bli ratead är inte längre ett stort problem bara man hittar en motspelare och 7 flipper... kör 5 challenges (best-of-7) och du räknas (efter nyår då så klart). Oändligt mycket enklare än att försöka vara med i 5 tävlingar iallafall, går ju nästan att gå från nybörjare till ratead på en kväll (om jag nu läst rätt).


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
BPCO 2018 blir framskjutet ca 2 månader (återkommer med datum). Har haft för mycket med lokalen för att hinna med kärlek till spelen och för många projekt som fått vänta pga EPC. Ska kolla med IFPA-kalendern vad som eventuellt kan krocka i slutet av april/början av maj.


Tags: