Frispel

sedan 2001

Barefoot Open 6 januari

BUD · 108 · 30467

P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Jag visste inte att Bankeryd Pinball är normgivande för flippersverige. I så fall vill jag inte ha trekulors på Classics ;-)


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Då BUD gjorde jämförelsen med Matchstick ovan, ville jag rätta det med att vi kör bäst av fem. Det skulle bli väldigt tufft med bäst av tre med endast tre kulor i classics.
Matchstick Pinball


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Korrigering (har sovit dåligt pga att jag insett att tiden inte skulle räcka till med ytterligare fyrspelargrupper):


I andra chansen hämtas fyra spelare från varje grupp. Dessa delas in i fyrspelargrupper med två från förmiddag och två från eftermiddag. Varje sådan grupp spelar ett set på tre olika spel. Poäng och särskiljning är samma som i gruppspelet innan.


Ska vara:
I andra chansen hämtas fyra spelare från varje grupp. Dessa delas in i två och två. 5:an från en förmiddagsgrupp möter 8:an från en eftermiddagsgrupp, 6:an från en förmiddagsgrupp möter 7:an från en eftermiddagsgrupp och så vidare.
Varje sådant möte spelas i bäst av tre (ett set på tre olika spel, förlottade av tävlingsledningen). Högst rankad väljer startordning på första spelet, startordningen växlar sedan på följande spel.
De åtta vinnarna går vidare till slutspel.

Lyckan är en tänd modelampa.


MAC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 830
    • Visa profil
    • Slapsave Pinball Kristianstad
  • Stad: Kristianstad
Måste tyvärr avanmäla Marcus och Gabriel Jeppsson då min kalender fått ändrat innehåll :(


ellroy

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
  • Stad: Rävlanda

BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Om jag har räknat rätt är det nu 21 spelare på förmiddagen och 24 på eftermiddagen. Tre till på förmiddagen skulle inte skada.
Lyckan är en tänd modelampa.


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
KGO, Kalle Ottosson, 58931, Helst EM

Någon som hellre vill köra förmiddag?
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
För att få med ett par själar till kanske vi kan locka med att det kommer serveras Glas-Claes fantastiska Cowboy-gryta.
Vi får hoppas att vi lyckas koka ihop den lika bra som Glas-Claes brukar. :)
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
Kim Green KIM ringde mig precis och meddelade att han måste jobba på lördag, så avhopp på honom.

HBK kör på PQs taktik och kommer på förmiddagen istället så har ni lika många på fm som em.

Med cowboy-gryta kommer väl halva götet ;-)
Stay cool, Daddy-O



BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Uppdaterat med regelverk på sid 1.
Lyckan är en tänd modelampa.


bejesus

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 113
    • Visa profil
  • Stad: Lund

Alvar

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 211
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
En fundering angående tidsåtgången.

Kvalet består av 10 fyramannamatcher per person (fem omgångar med två spel per omgång). Antaget att en kredit tar 10 minuter blir tidsåtgången per kvalpass: 10*4*10 = 400 minuter, dvs 6,7 timmar. Två kvalpass, plus ca en timme för 2:a chansen, ger en total tid för kvalet på över 14 timmar. Dvs klockan kommer att ha hunnit passera midnatt innan slutspelet ens börjat. (Med reservation för felräkning.)

Med tanke på att tävlingen uppges hålla på kl 10-24 kanske tävlingsledningen kan vidimera eller dementera ovanstående prognos  :)


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Nu fyller vi inte alla platser, så det går troligen bättre med tiden. Grupper om tolv ger ett annat läge. Men Haag ska räkna lite till.
Lyckan är en tänd modelampa.


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Förresten tror jag att dina beräkningar är baserade på onormalt lång speltid. Om du hade läst min utmärkta bok "Alla kulor rinner", hade du sett att speltiden i de fem finalmatcherna i SM 2016 snittade ungefär 5 minuter per spelare, dvs ungefär halva den tid du räknat på.
Så jag tror att vi går klart, som skepparen/lotsen säger.
Lyckan är en tänd modelampa.


Tags: