Forum > Hårdvara

Bally 6803 - check playfield fuse

(1/1)

granman:
Har fått ett bally special force på halsen. Spelet fungerade innan transport. Men transformatorn lossnade från backboxen på ett fäste så den kan ha kommit åt andra delar i backboxen. Allt ser då ok ut vad jag kan se. Trots detta. Hur som...

Spelet tänder upp. 9 blinkningar på LEDen. Sen slår två solenoider typ 10 gånger å så står check playfield fuse på displayerna. Alla säkringar jag hittar är hela.

Jag har aldrig jobbat i ett 6803 spel tidigare. Vad gör jag?

Bally:
jag har visseligen ett Special Force men jag har inte jobbat så mycket med det, jag har, och har haft ett antal 6803 spel, och nånstans i bakhuvudet så ringer en klocka. jag tror att jag haft ett liknande fel, och att det då inte var ett säkringsfel. ska försöka minnas.

WOLFBACK:
Hade precis samma fel på mitt.Kolla så att det inte är ärgat,rostiga säkringsplintar och mät säkringen så den är hel.

granman:
Har swappat mpu kortet med ett dungeons and dragons. Då startar det upp men startknappen reagerar inte. Vore najs att komma in i nåt sorts switchtest, men menyerna på de här spelen är ju ett skämt...

granman:
Har läst nånstans att det inte får ligga någon boll i shoterlane när man trycker startknappen. Problemet är ju bara att det inte finns någon switch i shooterlane. Vart sitter den hör kontrollen i annat fall?

Navigering

[0] Meddelandeindex

Gå till fullversion