Frispel

sedan 2001

Matchstick Best Game

JG · 55 · 16309

mice

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 236
    • Visa profil
  • Stad: Kungsängen

Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo

LazerAx

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Kan man få nån best game score status så att man vet om det är värt stt gå upp kl 05 och ta bilen till bibelbältet eller om alla bra scorer redan är tagna så att man kan ta sovmorgon?


@jax

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 169
    • Visa profil
  • Stad: målsryd

JG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 346
    • Visa profil
  • Stad: Ulricehamn

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Tack for en trevlig tavling. Main var lite slitsamt men trevligt. Kosystemet fungerade bra och det var latt att se vem som var i ko och vad man behovde. Fast, jag hade nog foredragit gamla PAPA formatet med en femspels ticket. 3-strike och gamla hederliga 50/50 var kul ocksa.

Jattefin lokal inom bekvamt gangavstand fran hotell och mat, och det var kul att spela Big Lebowski.

Vem vann?


frekla

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 434
    • Visa profil
  • Stad: SÄVSJÖ

mice

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 236
    • Visa profil
  • Stad: Kungsängen
Stort tack JG och MIR! Och grattis JG!

Tycker upplägget var superbra, kräver ju minimalt med funktionärer eftersom det inte finns några egentliga regler att följa förutom att det finns en kö. Och den delen kan ju spelarna sköta helt själva.
Sen var jag ju inte där sista timmarna på lördagen så jag vet ju inte vilken stressnivå spelarna vid slutspelsgränsen hade...gissar dock på skyhög. :)
Och sen kunde säkert spelare "hogga" spelen för att bara fördriva tiden för att hindra andra, men det kommer man nog inte ifrån med andra system heller. Om man inte lägger till att man inte kan köa om man har en topp-3 placering, eller något liknande.

För övrigt röstar jag för att JPKG skapar sig en egen månadstävling. Bra MIR, då är det spikat! Så, klart.

Igen, stort tack!


Guff

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Tack för en förbannat trevlig kväll. Spel i toppskick och trevligt folk! Nu gäller det bara att kamma sig och vara med två dagar istället för en. Kan ju underlätta en smula...


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

Tags: